marți, martie 4, 2025
spot_img

S-au găsit bani pentru suplimentarea contractului cu PESA cu încă nouă rame electrice interregionale

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Autoritatea pentru Reformă Feroviară au suplimentat contractul cu polonezii de la PESA, pentru achiziția a încă nouă rame electrice interregionale.

Anunțul a fost făcut luni de ARF, la fix o săptămână după semnarea contractului de finanțare RE-IR – finanțat prin Fondul pentru Modernizare-aferent proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor- Material rulant sustenabil prin achiziția a 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”.

”Precizăm că achiziția celor 9 rame electrice interregionale a fost prevăzută în anunțul de participare nr. CN1049902, publicat în SEAP la data de 27.11.2022 și în Studiul de fezabilitate elaborat de ARF, ca o posibilitate de suplimentare a numărului de 20 de rame electrice de lung parcurs destinate transportului feroviar de călători, contractate deja cu furnizorul polonez PESA, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Obiectivul principal al proiectului îl constituie sprijinirea utilizării tehnologiilor cu emisii scăzute de carbon în transportul feroviar, prin îmbunătățirea transferului modal, care va asigura reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din transport”, se arată în postarea ARF de pe Linkedin.



Contractul, semnat în decembrie 2023

Pe 19 decembrie 2023, așa cum am scris atunci, a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice interregionale (RE-IR2) între ARF, în calitate de autoritate contractantă și PESA Polonia.

Contractul presupune achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități (așa cum s-a întâmplat acum), cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.

Valoarea totală a proiectului este de 1,1 miliarde de lei, fără TVA (223,79 milioane de euro), dintre care 830,4 milioane de lei reprezintă valoarea ramelor (167,97 milioane de euro, iar 276 de milioane de lei (55,82 milioane de euro) serviciile de mentenanță.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole