miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

Pesa obţine un certificat pentru operarea locomotivei cu hidrogen

Locomotiva cu hidrogen a producătorului Pesa a obţinut de la Biroul pentru Transport Feroviar din Polonia (UTK) un certificat care acordă aprobarea de punere în funcţiune a vehiculului.

Dezvoltată pentru activităţi de manevră, locomotiva de tip 6Dn este rezultatul modernizării unei locomotive SM42 prin instalarea echipamentului care asigură tracţiunea pe baza tehnologiei cu hidrogen.

Conform UTK, “cazul omologării acestui tip de vehicul este unul deosebit. Atât specificațiile tehnice de interoperabilitate (STI), cât și reglementările tehnice naţionale [ale Poloniei] cuprinse în Scrisoarea Preşedintelui UTK nu prevăd cerinţe pentru vehiculele feroviare alimentate cu hidrogen în ceea ce priveşte instalarea hidrogenului.”

CITEȘTE și Interviu Sorin Chinde, vicepreședinte GRAMPET: RELOC Craiova are în dezvoltare o locomotivă cu hidrogen

Pesa a început proiectul de prototip pentru locomotiva cu hidrogen din 2019 cu scopul de a dezvolta tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen şi în cazul trenurilor de pasageri. În acest sens, compania s-a angajat în accelerarea introducerii tehnologiei în Polonia şi a semnat acorduri de cooperare cu PKP SA, compania feroviară naţională şi cu PKN Orlen, compania de rafinare a petrolului din Polonia care dezvoltă şi tehnologia cu hidrogen.

Locomotiva de manevră SM42 6Dn este cu patru osii cu motoare de tracţiune 4x180kW. A fost echipată cu surse de energie inovatoare, incluzând şi o unitate cu hidrogen fără emisii. Aceasta este alimentată cu două celule de combustibil pe bază de hidrogen produse de Ballard care sunt responsabile de crearea şi furnizarea energiei vehiculului. Celula de 85 kW este un sistem care generează tensiune în reacția chimică a hidrogenului cu oxigenul din atmosferă. Hidrogenul este preluat din rezervoarele cu o capacitate totală de 175 kg şi o singură încărcare permite locomotivei să asigure operaţiuni de manevră timp de 24 de ore. De asemenea, vehiculul este echipat şi cu un sistem de conducere autonomă, care permite controlul locomotivei de către o singură persoană în timpul formării trenurilor, şi de un sistem de recunoaştere a obstacolelor, ce este cunoscut drept „sistem de anti-coliziune”.

Locomotiva cu hidrogen dezvoltată de Pesa reprezintă prima etapă a strategiei companiei de a proiecta şi produce vehicule feroviare (atât locomotive, cât şi trenuri) care funcţionează cu hidrogen. Prin realizarea acestui proiect, Pesa va folosi experienţa sa în dezvoltarea tenurilor cu hidrogen pentru transportul de pasageri, prototipul fiind estimat a fi finalizat în 2025. Toate aceste produse inovatoare fac parte din viziunea „Green Pesa” prin care compania intenţionează să contribuie la reducerea amprentei de carbon atât în activitatea de fabricaţie, cât şi în operarea vehiculelor.

 

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole