CFR SA vrea peroane moderne pe litoral. Se modernizează 47 de gări din toată țara

În curând vom scăpa de calvarul pricinuit de urcarea și coborârea din tren în stațiunile de la malul mării, pentru că CFR vrea peroane moderne pe litoral.

Adrian Bărbulescu

peroane moderne pe litoral
Așa arată acum peronul din Halta Neptun

Și nu numai pe litoral. Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA a început proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 de gări, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.

Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 de gări: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt,  Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.

Peroane moderne pe litoral, la Costinești Tabără, Neptun și Mangalia

Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate pun accent deosebit pe:

–          modernizarea și repararea clădirilor de călători, inclusiv facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă;

–          înălțarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din stații, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare;

–          asigurarea sistemelor de ventilație şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante

–          modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a călătorilor;

–          înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj;

–          asigurarea elementelor de siguranţă în gări, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrade, garduri de siguranţă între linii etc.

Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 24 gări este de 9.711.250 lei fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile.

Anunţurile de participare la licitaţiile deschise organizate de Sucursalele Regionale CF Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi sunt disponibile în Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfăşurare al achiziţiilor publice (SICAP), la adresa www.e-licitatie.ro.