EXCLUSIV Vom avea peroane moderne la Gara Constanța. Când pot începe lucrările

8 iulie 2020

După ce au fost modernizate liniile și tunelul pietonal, în curând vom avea și peroane moderne la Gara Constanța. În paralel, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA derulează un proiect pentru modernizarea, cu fonduri europene, a 47 de stații, dintre care trei se află pe litoral. Dacă aceste proiecte vor fi duse la bun sfârșit, vom scăpa de calvarul urcării și coborârii din tren în stațiunile de la malul mării.

Adrian Bărbulescu

La jumătatea lunii trecute, Wiebe a finalizat tunelul pietonal din Gara Constanța, care asigură legătura între peronul principal al stației și liniile 2, 3 și 4.

peroane moderne la Gara Constanța tunelul pietonal din Gara Constanța

De asemenea, au fost finalizate în proporție de 100% și lucrările de infrastructură și suprastructură la liniile din stație, fiind deja montate șina și traversele. Constructorul austriac va monta și pune în funcțiune cele trei platforme elevatoare, pentru accesul persoanelor cu dizabilități, la fiecare scară de acces în tunel. Pe toată lungimea tunelului, inclusiv pe scările de acces, a fost montat pavajul special tactil pentru deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor cu dizabilități.

Programul de reparaţii din Gara Constanța, la tunelul pietonal și la liniile 1, 2, 3 și 4, a fost început de Sucursala Regională CF Constanța anul trecut în luna octombrie, valoarea investiției fiind de 10,4 milioane de lei, din fonduri de la bugetul de stat. Lucrările sunt executate de SC Wiebe România și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

Dorin Maer vrea peroane moderne la Gara Constanța

Acum, directorul Regionalei Constanța a CFR SA, Dorin Maer, spune că vrea și peroane moderne în Gara Constanța.peroane moderne la Gara Constanța trenuri cu electricieni Trenurile Soarelui 2020 gratis cu trenul vagoane modernizate mersul trenurilor de Sfânta Maria călătorii cu trenul pentru studenți tren suplimentar spre Constanța revizia tehnică a vagoanelor

”Vreau să modernizez și peroanele din stația Constanța. Am făcut demersuri în acest sens și am promisiuni că se va aproba. La anul ar putea începe lucrările de execuție. Dacă nu facem și peroanele, rămâne lucrarea neterminată”, a declarat Dorin Maer pentru Club Feroviar.

În prezent, peroanele din Gara Constanța sunt în stare de degradare, excepție făcând – oarecum – doar cel de la linia 1. Astfel, dacă trenul tău pleacă de la linia 3, de exemplu, ieși dintr-un tunel modern și ajungi pe un peron cu asfaltul crăpat și cu o înălțime necorespunzătoare pentru urcarea în vagon, ceea ce le cauzează probleme mai ales persoanelor în vârstă.

Se vor moderniza peroanele și în alte trei gări de pe litoral

Speranțe mari sunt și pentru peroanele din alte trei gări de pe litoral. Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA a început anul trecut proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate.

peroane moderne la Gara Constanța viteza de circulație CFR Trenurile Soarelui 2020 30 de ore Timișoara-Mangalia Trenurile Soarelui 2019

Printre ele se află și trei stații de la malul mării – Mangalia, Neptun (Hc) și Costineşti Tabără. Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate pun accent deosebit pe:

  • modernizarea și repararea clădirilor de călători, inclusiv facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă;
  • înălțarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din stații, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare;
  • asigurarea sistemelor de ventilație şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante
  • modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a călătorilor;
  • înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj;
  • asigurarea elementelor de siguranţă în gări, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrade, garduri de siguranţă între linii etc.

Putem spera astfel ca și aici călătorii să nu mai fie nevoiți să facă adevărate acrobații la urcarea și coborârea din tren.