vineri, martie 29, 2024
spot_img

O nouă promisiune pentru tren la aeroport într-un mare oraș din România

Alături de București, Cluj-Napoca și Timișoara, într-un alt mare oraș din România se promite tren la aeroport, în campania electorală pentru alegerile locale.

tren la aeroport

Promisiunea este făcută de candidatul USR la Primăria Bacău, deputatul Lucian Viziteu, și vizează introducerea unui tren care să facă legătura între Gara Bacău și Aeroport.

Trenul urban este un proiect care se poate implementa imediat, fără costuri deosebite, susține deputatul, citat de Ziarul de Bacău. Este vorba despre punerea în folosință, pentru transportul de persoane, a liniei de cale ferată care face legătura dintre Gara Bacău și zona aeroportului.

„Pentru descongestionarea traficului din zona de sud a orașului, intrarea dinspre București, îmi doresc să ofer băcăuanilor posibilitatea folosirii trenului urban. Se vor amenaja stații cu mini-peroane în punctele de legătură cu orașul. În acest mod, ne vom folosi de un transport ecologic, rapid, între zona gării-cartierul CFR – Parcul Cancicov – Poliția Județului – Elmet – Tache – aeroport. Am luat legătura cu specialiști din domeniul transportului feroviar, linia este funcțională, există operatori privați interesați iar transportul cetățenilor va intra în aceeași categorie cu transportul public rutier, cu aceleași beneficii din partea Primăriei”, susține Viziteu.

Și Nelu Iordache a promis tren la aeroport

Nu este pentru prima oară când se pune problema introducerii unui tren către Aeroportul Bacău. Ea a fost enunțată în 2009, când Aeroportul Internațional Bacău a fost concesionat companiei Blue Aero SRL, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, care avea în portofoliul său și operatorul aerian low cost Blue Air.

Concesionarea aeroportului din Bacau s-a fundamentat pe un studiu de 59 de pagini, elaborat de consultantul Deloitte în parteneriat cu IPTANA SA și casa de avocatură Boștină & Asociații. Studiul a costat Consiliul Județean suma de 500.000 lei, după ce la 27 iulie 2007 instituția administrativă a încheiat un contract cu consorțiul de firme amintit. În februarie 2009, conducerea CJ, oficialii Blue Air și reprezentanții consorțiului condus de Deloitte oficializau contractul de concesiune.

Cu acel prilej, s-a pus și problema conectivității aeroportului cu orașul, în condițiile în care chiar prin fața aerogării trece o linie de cale ferată care ajunge în Gara Bacău. Oficialii Blue Aero declarau la vremea respectivă că intenționează să obțină de la AFER licență de operator feroviar și să introducă automotoare pe ruta respoectivă. La câțiva ani însă, concesiunea a picat, din cauza problemelor cu legea pe care le-a avut Nelu Iordache, așa că de proiectul conexiunii feroviare s-a ales praful. (A.B.)

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole