miercuri, iulie 10, 2024
spot_img

Patronatele cer Ministerului Transporturilor să explice cum unui tren de marfă îi este necesară o săptămână pentru 200 km

Operatorii feroviari de marfă grupați în OPSFPR vor avea miercuri o întâlnire cu conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe tema (in)disponibilității infrastructurii de transport, serviciilor de proastă calitate oferite de CFR SA. Mai mult, patronatele cer Ministerului Transporturilor să explice cum unui tren de marfă îi este necesară o săptămână pentru 200 km.

La întâlnire vor fi prezenți Ionuț Cristian Săvoiu, secretar de stat în minister, Simona Istrate, președinte OPSFPR, oficiali ai CFR, ASFR etc.

Subiectele sunt:

  • modul dezastruos în care circulă trenurile de marfă din cauza închiderii liniilor, un exemplu fiind Chiajna – Videle;
  • lipsa implicării administratorului de infrastructură și a ministerului în vederea limitării pierderilor înregistrate de operatorii de transport feroviar de marfă din cauza închiderii acestor linii;
  • imposibilitatea operatorilor de a convinge clienții că unui tren de marfă îi este necesară o săptămână pentru a parcurge 200 de kilometri;
  • din cauza întârzierilor uriașe și a crizei reale de personal asigurarea schimbului personalului se face în condiții impredictibile, ceea ce ar putea avea consecințe foarte grave asupra siguranței circulației și a siguranței personalului.

Ulterior acestei discuții, subiectele și concluziile trase vor fi discutate și cu Consiliul de Supraveghere Feroviară, instituție a cărei implicare în aceste subiecte este sub potențialul și rolul acesteia.

Ce cer Patronatele de la Ministerul Transporturilor

Patronatele cer realizarea unui regulament de circulație a trenurilor de marfă de genul celui elaborat în portul Constanța, despre care Club Feroviar a scris aici.

Un astfel de regulament ar pune ordine și ar oferi predictibilitate. În prezent, trenurile CFR Călători circulă chiar și goale pentru a încasa compensația de la stat (compensația se calculează strict pe baza indicatorului tren-km, ignorând indicatorul persoane-km). Astfel, trenurile goale de călători ajung să împiedice circulația trenurilor de marfă. Apoi patronatele sunt nemulțumite de faptul că CFR apelează la așa-zise întreruperi accidentale ale traficului, caz în care scapă de obligația anunțării acestora din timp sau de micșorarea TUI perceput operatorilor. În mod normal, toate aceste întreruperi ale circulației ar trebui să aibă predictibilitate minimă și să fie însoțite de micșorarea TUI plătit.

 

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole