Pasarela din Gara Timișoara Est este în proces de demolare, iar în locul ei va fi construită una nouă, care va avea inclusiv lift pentru persoanele cu dizabilități.
Demolarea face parte din proiectul de modernizare a căii ferate care traversează municipiul Timișoara.
„În cadrul lucrărilor aferente lotului III, începând cu data de 17 ianuarie 2025, vechea pasarelă pietonală dintre străzile Avram Imbroane și Aristide Demetriade va fi demolată pentru a face loc unei pasarele noi, moderne, cu scări fixe și lifturi pentru persoanele cu dizabilități”, au transmis oficialii Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara, într-o postare pe Facebook.
Modernizarea căii ferate Timișoara Est-Ronaț Triaj, în cifre
Lucrările fac parte din modernizarea tronsonului feroviar Caransebeș-Timișoara-Arad, un proiect de 8,7 miliarde de lei, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Lotul 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr. D ajunsese la finalul lunii noiembrie 2024 (ultima monitorizare disponibilă a CNCF CFR SA) la 1,5%, așa cum a scris Club Feroviar. Sectorul are 13,8 km și trebuie să fie gata în 2026. Pe acest lot lucrează Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA.
În luna decembrie a început și forarea celor 24 de piloni ce vor susține noile construcții din preajma gării Timișoara Nord. Pe aceștia se va ridica clădirea de călători auxiliară, pasarela centrală, precum și parcarea supraterană pe trei nivele din vecinătatea noii clădiri de călători. Modernizarea sectorului de cale ferată ce străbate Timișoara costă 1,4 miliarde de lei.