Pasajul Drajna peste M800, în dezbatere publică. Când va dispărea calvarul de la barieră

26 mai 2020

Pasajul Drajna, peste Magistrala feroviară 800 București-Constanța, intră în linie dreaptă, după ce Ministerul Transporturilor a pus proiectul în dezbatere publică. Investiția va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile și, odată finalizată, va duce la dispariția cozilor kilometrice la barieră, de pe DN21.

Adrian Bărbulescu

Pasajul Drajna
FOTO infoialomita.ro

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Pasaj denivelat superior pe DN 21 km 105+500’’, județul Călăraşi.

DN 21, încadrat ca drum european E584, asigură legătura rutieră între municipiile Brăila și Călărași, realizând conectivitatea zonei Brăila – Galați și a municipiilor Slobozia şi Călăraşi cu reţeaua rutieră europeană centrală TEN-T. Pe tronsonul cuprins între Slobozia și nodul autostrăzii A2 cu DN 21, la km 105+500, DN21 traversează la nivel Magistrala de cale ferată București – Constanța (linie dublă electrificată, cu viteză maximă 120 km/h – 160 km/h), iar la km 105+550 intersectează DN 3A, fiind necesare multiple staţionări la barieră, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ.

Oportunitatea realizării obiectivului a fost identificată în cadrul analizei şi studiilor prealabile elaborării Master Planul General de Transport, acest obiectiv făcând parte din drumul TransRegio TR 71 (TR Isler) Brăila – Slobozia – Călărași – Chiciu. MPGTR recomandă pentru drumurile TransRegio îndeplinirea anumitor parametri și standarde tehnice, printre care și eliminarea trecerilor la nivel cu calea ferată.

Peste 27 milioane de euro pentru Pasajul Drajna

Valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 133,43 milioane de lei (echivalentul a peste 27 milioane de euro), iar durata de execuție a obiectivului va fi de un an și jumătate. Traseul drumului proiectat, inclusiv pasajul, este de 2,739 km. Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului este de 22,74 ha și vor fi afectate 22 construcții și anexe.

Punctul de început îl reprezintă zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2, unde va fi amenajat un sens giratoriu prin care se vor asigura relațiile între autostrada A2, noua secțiune din DN21 și traseul existent al DN 21. Traversarea canalului de irigație existent, DN 3A și a Magistralei CF 800 București – Constanța se realizează prin intermediul unui pasaj denivelat. Traseul se termină în actuala intersecție dintre DN21 cu DC20, care se amenajează cu sens giratoriu.

DN21 existent va fi păstrat pentru asigurarea traficului riveranilor satului Drajna Nouă și legătură cu DN3A. Accesul la proprietățile private se va face prin drumuri amenajate la baza rampelor pasajului.

Pasajul Drajna va avea 303 metri

Pasajul va fi alcătuit dintr-o grindă continuă pe cinci deschideri (24,00 + 30,00 + 30,00 + 30,00 + 24,00 m) și două grinzi continue pe trei deschideri (24,00 + 30,00 + 24,00 m). Lungimea totală a pasajului va fi de 303,40 m, inclusiv zidurile întoarse ale culeelor.

Calea pe pasaj va avea partea carosabilă de 16,80 m, cuprinzând patru benzi de circulație și cu o zonă mediană de 2,00 m. Calea podului va fi încadrată de parapete direcționale de siguranță pentru protecție foarte ridicată. Pe zona de traversare a căii ferate și a drumului național sunt prevăzute și panouri de protecție din plasă de sârmă.