spot_img
sâmbătă, ianuarie 22, 2022
spot_img

S-a anunțat când ar putea fi gata Pasajul Drajna, peste M800 București-Constanța

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți, în cadrul unei conferințe de presă susținute la Călărași, când ar putea fi finalizat Pasajul Drajna, peste Magistrala feroviară 800 București-Constanța. Pe aici, în sezonul estival trec zilnic peste 80 de trenuri de călători și de marfă, iar șoferii așteaptă la barieră zeci de minute.

”Azi se predă amplasamentul la Pasajul de la Drajna. După cum știți, termenul din contract este anul 2023, dar am vorbit cu constructorul, care s-a angajat să finalizeze înainte de termen, spre sfârșitul acestui an”, a spus Grindeanu.

Contractul pentru construcția pasajului peste calea ferată din apropierea stației de cale ferată Ciulnița a fost semnat pe 17 februarie cu Arcada Company Galați, care a fost unic ofertant la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Valoarea contractului este de 98,12 milioane de lei, echivalentul a aproape 20 milioane de euro.

Compania gălățeană este specializată în construcția de poduri și pasaje rutiere și de cale ferată. Una din cele mai recente lucrări executate este calea ferată spre Aeroportul Henri Coandă, cu pasaj peste DN1, inaugurată pe 13 decembrie 2020.



În sezonul estival, pe aici trec 80 de trenuri de călători și de marfă pe zi

După finalizarea investiției, se va elimina încă o trecere la nivel de pe Magistrala 800. În timpul sezonului estival, pe aici trec zilnic peste 80 de trenuri de călători și de marfă, ceea ce face ca timpul de așteptare la barieră să fie extrem de mare. Traseul drumului proiectat, inclusiv pasajul, este de 2,739 km. Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului este de 22,74 ha și vor fi afectate 22 construcții și anexe.

Punctul de început îl reprezintă zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2, unde va fi amenajat un sens giratoriu prin care se vor asigura relațiile între autostrada A2, noua secțiune din DN21 și traseul existent al DN 21. Traversarea canalului de irigație existent, DN 3A și a Magistralei CF 800 București – Constanța se realizează prin intermediul unui pasaj denivelat. Traseul se termină în actuala intersecție dintre DN21 cu DC20, care se amenajează cu sens giratoriu.

DN21 existent va fi păstrat pentru asigurarea traficului riveranilor satului Drajna Nouă și legătură cu DN3A. Accesul la proprietățile private se va face prin drumuri amenajate la baza rampelor pasajului.

Pasajul Drajna va avea o lungime de 303 metri

Pasajul va fi alcătuit dintr-o grindă continuă pe cinci deschideri (24,00 + 30,00 + 30,00 + 30,00 + 24,00 m) și două grinzi continue pe trei deschideri (24,00 + 30,00 + 24,00 m). Lungimea totală a pasajului va fi de 303,40 m, inclusiv zidurile întoarse ale culeelor.

Calea pe pasaj va avea partea carosabilă de 16,80 m, cuprinzând patru benzi de circulație și cu o zonă mediană de 2,00 m. Calea podului va fi încadrată de parapete direcționale de siguranță pentru protecție foarte ridicată. Pe zona de traversare a căii ferate și a drumului național sunt prevăzute și panouri de protecție din plasă de sârmă.

Trecerile la nivel, o problemă importantă pe M800

Pe 15 decembrie, Ministerul Transporturilor a semnat autorizația de construire pentru pasajul rutier Drajna, județul Ialomița, după cum a anunțat la vremea respectivă Club Feroviar.

Chiar și după finalizarea acestui pasaj, tot vor rămâne multe treceri la nivel cu calea ferată pe traseul București-Constanța. Cu toate că infrastructura în lungime de 225 km de pe Magistrala 800 a fost modernizată și trenurile ar putea circula cu până la 200 km/oră, acest lucru nu este posibil tocmai din cauza existenței acestor treceri la nivel cu barieră. Două dintre ele sunt chiar pe teritoriul municipiului București – barierele de la Petricani și Andronache.

La o viteză de circulație de peste 160 km/oră, valoare din momentul de față, riscul producerii unor accidente grave ar crește semnificativ.

Ultimele Articole