Lucrările la Pasajul Drajna peste calea ferată București-Constanța, în apropiere de stația Ciulnița, se desfășoară în ritm alert.
Antreprenorul pasajului de la Drajna își menține ritmul bun de lucru pentru a-și respecta termenul de finalizare. A fost finalizată montarea tuturor celor 165 grinzi prefabricate ale pasajului și s-au realizat 26% (78 ml) din dala de suprabetonare. Au fost realizate 4 podețe din 5 aferente drumului. Se lucrează la cofrarea, armarea și betonarea antretoazelor și dalei de suprabetonare, necesare pasajului. Se lucrează, în continuare, la îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici și se fac umpluturi din material coeziv. Până acum, s-au folosit 26.000 mc lianți hidraulici și 60.000 mc de umpluturi din material coeziv. Se lucrează și la așternerea pietrei sparte, necesare drumului. Până acum, s-au așternut 10.000 mc de piatră spartă. Continuă lucrările de relocare a rețelelor de telecomunicații, a rețelelor de transport petrol și a conductelor de apă”, a scris marți pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.
Pasajul Drajna peste calea ferată, construit de Arcada Company
El a precizat că amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta. Lucrările sunt realizate de Arcada Company Galați.
Este vorba despre realizarea unei supratraversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.
Valoarea investiției este de peste 98 de milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de un an și jumătate. „Dar, încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea Arcada, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract”, a mai scris oficialul.
Compania gălățeană este specializată în construcția de poduri și pasaje rutiere și de cale ferată. Una din cele mai recente lucrări executate este calea ferată spre Aeroportul Henri Coandă, cu pasaj peste DN1, inaugurată pe 13 decembrie 2020.
În sezonul estival, pe aici trec 80 de trenuri de călători și de marfă pe zi
După finalizarea investiției, se va elimina încă o trecere la nivel de pe Magistrala 800. În timpul sezonului estival, pe aici trec zilnic peste 80 de trenuri de călători și de marfă, ceea ce face ca timpul de așteptare la barieră să fie extrem de mare.
Traseul drumului proiectat, inclusiv pasajul, este de 2,739 km.