spot_img
duminică, noiembrie 27, 2022
spot_img

GALERIE FOTO Cum se lucrează la Pasajul Drajna de peste calea ferată București-Constanța

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu a prezentat marți cum se lucrează la Pasajul Drajna, care va supratraversa Magistrala 800 București-Constanța, în apropierea gării Ciulnița.

„Dintre cei 214 piloți necesari pasajului, s-au forat, armat și turnat deja 46%, adică 98 de piloți. De asemenea, până acum s-au executat 77% dintre coloanele de balast necesare consolidării terenului de fundare, respectiv 1.518 dintre cele 1.969 de coloane. Acestea au diametrul de 500 de mm și adâncimea de 9 m. Au fost realizate toate cele 165 de grinzi prefabricate din beton necesare pasajului. S-au armat, cofrat și turnat primele 4 radiere și primele 3 elevații. Și au început lucrările de cofrare și armare a primei rigle a pasajului. Se lucrează la devierea celor 2 conducte de apă cu diametrul de 1000 mm, pentru a permite realizarea pasajului”, a scris oficialul pe pagina sa de Facebook.

Amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie 2022. Este vorba despre realizarea unei supratraversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.



Arcada Company promite că va termina Pasajul Drajna înainte de termen

„Valoarea investiției este de peste 98 de milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de un an și jumătate. Dar, încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea Arcada, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract”, a mai scris secretarul de stat.

Contractul pentru construcția pasajului peste calea ferată din apropierea stației Ciulnița a fost semnat cu Arcada Company Galați, care a fost unic ofertant la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Compania gălățeană este specializată în construcția de poduri și pasaje rutiere și de cale ferată. Una din cele mai recente lucrări executate este calea ferată spre Aeroportul Henri Coandă, cu pasaj peste DN1, inaugurată pe 13 decembrie 2020.

În sezonul estival, pe aici trec 80 de trenuri de călători și de marfă pe zi

După finalizarea investiției, se va elimina încă o trecere la nivel de pe Magistrala 800. În timpul sezonului estival, pe aici trec zilnic peste 80 de trenuri de călători și de marfă, ceea ce face ca timpul de așteptare la barieră să fie extrem de mare. Traseul drumului proiectat, inclusiv pasajul, este de 2,739 km. Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului este de 22,74 ha și vor fi afectate 22 de construcții și anexe.

Punctul de început îl reprezintă zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2, unde va fi amenajat un sens giratoriu prin care se vor asigura relațiile între autostrada A2, noua secțiune din DN21 și traseul existent al DN 21. Traversarea canalului de irigație existent, DN 3A și a Magistralei CF 800 București – Constanța se realizează prin intermediul unui pasaj denivelat. Traseul se termină în actuala intersecție dintre DN21 cu DC20, care se amenajează cu sens giratoriu.

Ultimele Articole