Nicolae Robu: CFR SA va construi două pasaje peste calea ferată în Timișoara

2 iunie 2020

CFR SA va construi două pasaje peste calea ferată în Timișoara, printr-un proiect cu finanțare europeană, a anunțat marți primarul Nicolae Robu.

pasaje peste calea ferată în Timișoara

Edilul a vorbit marți, într-o videoconferință, despre împărţirea sarcinilor cu CFR în ceea ce priveşte viitoarele pasaje de pe raza oraşului. Nicolae Robu a adus din nou în discuție pasajul suprateran plănuit pentru intesecţia străzii Enric Baader cu linia de cale ferată. „Tot ce am convenit cu CFR acum doi-trei ani a rămas valabil. Totul este în portofoliul de proiecte… vor fi multe pasaje”, a explicat primarul.

CFR are un proiect cu finanţare europeană de modernizare şi extindere a liniei ferate actuale, la nivel național. „Se mai face încă una pe lângă ea, traseul se extinde mai bine zis. S-a optat tot pentru tehnologia actuală, lărgirea movilei şi va apărea o nouă cale ferată. Am convenit să realizăm un număr mare de pasaje pe toată raza municipiului Timişoara şi am şi stabilit responsabilităţile”, a adăugat Robu, citat de site-ul PressAlert.ro.

Pasaje peste calea ferată în Timișoara, construite și de Primărie

CFR SA va face un pasaj la limita de exterior în nord-vestul oraşului. Primăria Timişoara şi-a asumat pasajul Solventul, precum şi un pod peste Bega, pentru ca traseul să treacă apoi peste pasajele renovate (Jiul şi Popa Şapcă).

Vor urma însă și alte construcţii. „La strada Baader, unde strada intersectează calea ferată, acolo se va face un pasaj suprateran, la înălţime mare, zece metri deasupra căii ferate, şi acolo va fi un sens giratoriu, vor fi trei rampe de acces la acea giraţie suspendată, asta e în sarcina CFR-ului şi sigur proiectul îşi urmează cursul. E un angajament care va ajunge la finalitate, altfel cineva va trebui să răspundă. Suma nu ştiu cât este, e mare, pe fonduri europene… apoi zona UMT, va fi un nou pasaj suprateran pe care tot CFR-ul îl va face. Mai la Est în pădure mai e un pasaj care a rămas mai degrabă în sarcina noastră. El nu este trecut în proiect. Noi am insistat să-l facă tot CFR-ul, ei au obiectat, specialiştii lor susţin că e prea aproape de altă trecere şi nu s-ar justifica…”, a precizat Nicolae Robu.