Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, a înaintat un proiect privind construcția unui pasaj pietonal la gara Titan Sud și metrou Republica, spre Hala Laminor.
Pentru a face proiectul, are nevoie ca Primăria Generală să îi dea în folosinţă o bucată din bulevardul Basarabia, informează Buletin de București. Drept urmare, a introdus pe ordinea de zi a Consiliului Local al Sectorului 3 un proiect de hotărâre cu această cerere.
Conform proiectului, „se solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti adoptarea unei hotărâri privind transmiterea Bulevardului Basarabia, tronsonul cuprins între Piaţa Republica şi Hala Laminor, în suprafaţă de 9965,30 mp (…) din administrarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti – Administraţia Străzilor în administrarea Consiliului Local al Sectorului 3, în scopul realizării unui obiectiv de investiţii privind construirea unui pasaj pietonal subteran care să conexeze staţia de metrou Republica, Gara Titan, Hala Laminor, în vederea îmbunătăţirii siguranţei şi confortului pietonilor care tranzitează zona”.
Înălţimea liberă a pasajului este variabilă, aceasta având 3.66 metri în zona ieşirii din proximitatea Halei Laminor şi 5.21 metri la legătura cu pasajul stației de metro Republica. Pasajul va lega piaţeta din faţa Halei Laminor cu pasajul existent aferent staţiei de metrou Republica de pe Magistrala 1.
Robert Negoiță, de la dezafectarea stației CF la tren metropolitan
În 2018, primarul voia să desființeze stația Titan Sud și să demonteze infrastructura feroviară până la stația București Sud Grupa C, pentru a lărgi Șoseaua Industriilor. Demersul său de la acea vreme, total antieuropean, a fost curmat de oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care au respins această inițiativă.
Între timp, Primăria Sectorului 3 a revenit la sentimente mai bune față de transportul pe calea ferată și a amenajat peroanele din stația Titan Sud, prin montarea de pavele. Acum, optica primarului s-a schimbat la 180 de grade, propunând chiar un proiect de tren metropolitan Titan Sud-Tânganu, așa cum am scris recent. În cadrul proiectului derulat în asociere cu TPBI se are în vedere și cumpărarea de material rulant nou, nepoluant. Cel mai probabil, vor fi trenuri cu hidrogen sau pe baterii, linia nefiind electrificată.