spot_img
luni, noiembrie 28, 2022
spot_img

Regionala Constanța consolidează un pasaj feroviar peste DN 2A. Risc pentru circulație

Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA lansează lucrări de consolidare a unui pasaj feroviar peste DN 2A, pe secția Ciulnița-Slobozia.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce are ca obiect ”Consolidare pasaj inferior km 15+470 linia 807 Ciulniţa – Slobozia Veche (proiectare şi execuţie)”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.838.324,3 lei, echivalentul a peste 770.000 de euro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 18 aprilie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 18 iulie 2022.



Pasaj feroviar peste DN 2A, în stare avansată de degradare

Pasajul respectiv, construit în anul 1983, supratraversează DN 2A. Potrivit unei expertize realizate de Viotop, în placa superioară a grinzilor din beton precomprimat se constată urme ale infiltrațiilor de apă, cauzate de deteriorarea șapei hidroizolante din cuva tablierului. De asemenea, se constată zone locale cu deteriorare a betonului în zona muchiilor, deteriorarea betonului de acoperire a armăturii, astfel că se vede armătura.

La grinda precomprimată marginală dinspre Urziceni, muchia grinzii a fost deteriorată pe zone mai mari, din cauza loviturii produse de un autovehicul cu dimensiuni ce a depășit înălțimea liberă de sub pod. Se constată urme de exfoliere a betonului de la grinzi, cu precădere la grinzile exterioare care au fost expuse la factori atmosferici, în special la muchiile elementelor de tablier (antretoze, bulbi grindă, muchii talpă superioară). Piatra spartă din prismul căii are tendința de a cădea spre trotuarul lateral, lucru care a determinat montarea mai multor plase din oțel beton pentru a opri acest fenomen, se mai arată în expertiză, document în care se enumeră și alte probleme ale pasajului. „Ținând seama de solicitările beneficiaruluiprecum și de situația din teren privind starea tehnica a podului, rezultă că trebuie să se intervină cât mai repede pentru a elimina riscurile la care este expus tablierul podului”, se concluzionează raportul de expertiză.

Ultimele Articole