vineri, octombrie 11, 2024
spot_img

Parizienii vor fi informați cât de aglomerat este următorul tren de metrou și vagoanele libere

Compania pariziană de transport metropolitan pe șine Transilien din Paris, Franța, inovează cu un nou serviciu de informare disponibil pe ecranele peronului, respectiv aglomerația în următorul tren de metrou și în vagoane.

Acest nou serviciu permite verificarea aglomerației la bordul trenurilor și vagoanelor și poziționarea pasagerilor astfel încât aceștia să se urce într-un vagon mai puțin ocupat. Acest serviciu a fost implementat progresiv încă de la începutul anului pe liniile echipate cu trenuri care au senzori deasupra ușilor, care arată numărul de pasageri care urcă și părăsesc trenul la fiecare oprire, potrivit transilien.com.

Pasagerii de pe liniile N, H, L și J au acum aceste informații pe ecranele de serviciu amplasate pe peroane și vor fi desfășurate și pe liniile P, K, R și unele stații RER E până la sfârșitul lunii iunie.

Contoare pentru aglomerația în următorul tren de metrou

Aceste informații sunt disponibile și pe transilien.com pe toate liniile echipate cu trenuri cu contoare de ușă.

Informațiile despre aglomerația cu mașina sunt disponibile și pe transilien.com. Nivelul de afluență la vagon este disponibil și pe site-ul transilien.com în secțiunile Căutare rută și Următoarele plecări, pentru trenurile care circulă în prezent pe linii dotate cu echipamente cu senzori la uși, adică pe H, J, K, L, N, P, R și parțial pe RER E.

Trenurile compatibile cu acest serviciu sunt echipate cu senzori cu infraroșu deasupra fiecărei uși. Ei arată numărul de pasageri care intră și ies din tren în fiecare stație. Comparând aceste cifre cu capacitatea de transport a trenului, devine posibil să se calculeze rata de ocupare a acestuia. Când trenul părăsește o stație, transmite aceste informații de numărare în timp real către sistemele informatice ale Transilien, ceea ce face posibilă actualizarea afișajului gradului de ocupare la următoarele 4 stații.

Gradul de ocupare al trenului este afișat pe peron pe trei niveluri de afluență/aglomerație. Francezii consideră că informațiile despre cât de aglomerate sunt trenurile Transilien au devenit o așteptare majoră exprimată în mod regulat de către pasageri, după epidemia de COVID.

Peste 75% dintre pasagerii de pe toate liniile Transilien și-au exprimat satisfacția față de această caracteristică. Principalele avantaje remarcate sunt: posibilitatea de a alege un tren mai putin aglomerat când îți poți adapta ușor orarul sau când ești încărcat, când trebuie să călătorești asezat sau chiar faptul că știi la ce să te aștepți.

Numărul controlat de pasageri, bine uniformizat între trenuri și în cadrul aceluiași tren, este, de asemenea, o modalitate de a îmbunătăți regularitatea. O mai bună repartizare a pasagerilor evită „blocurile de trafic” în anumite zone, de exemplu la capul sau coada trenurilor pentru a fi mai aproape de ieșire. Știind dinainte că o parte a trenului este deja plină, în timp ce alta este puțin folosită, va încuraja pasagerii să se întindă și să facă călătoria mai plăcută pentru toată lumea.

Fluxul de pasageri care urcă și coboară din tren va fi mai rapid, astfel încât trenul va pleca mai repede la următoarea oprire. În sfârșit, un ultim punct pozitiv citat de pasagerii intervievați e limitarea împingerilor și promiscuității în timpul orelor de vârf, care pot fi deosebit de dificile pentru persoanele fragile.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole