Paris anunta investitii semnificative pentru achizitia de material rulant

In cadrul Summitului International pentru Transport Public organizat de UITP, Catherine Guillouard, Director Executiv al Grupului RATP, a anuntat ca, in urmatorii ani, grupul va investi 5,5 miliarde de euro in dezvoltarea si modernizarea transportului public al orasului.
„Vom face investitii uriase in sistemul nostru de transport public. Vor fi alocate 5,5 miliarde de euro proiectelor care vor schimba modul in care calatorim. Vor fi investite 3,3 miliarde de euro in proiectele de metrou, mai ales pentru achizitia de material rulant nou. Intentionam sa inlocuim 60% din parcul de material rulant de metrou pana in 2030. Vom transforma mobilitatea din Paris deoarece avem toate instrumentele necesare.
Paris implementeaza proiecte noi de transport public, dezvoltarea metroului fiind un segment prioritar.
In februarie, au fost lansate testele dinamice pentru viitorul tren fabricat de Alstom, MP14, care va circula pe Linia 14 a metroului din Île-de-France. Testele vor dura pana in aceasta vara si, in functie de progresul acestora, noul tren va putea sa intre in serviciu la sfarsitul lui 2019 sau la inceputul lui 2020. Alstom a castigat un contract in valoare de 1 miliard de euro pentru livrarea a 72 de trenuri de metrou MP14 care vor fi livrate in urmatorii cinci ani. Trenurile MP14 vor circula si pe liniile 4 (un tren cu sase vagoane) si 11 (un tren cu cinci vagoane condus de un mecanic) ale metroului din Île-de-France incepand cu 2021 si respectiv 2022. Un alt contract important pentru material rulant a fost semnat in septembrie de Société du Grand Paris si Alstom pentru livrarea a 1.000 de vagoane (183 de trenuri), in valoare de 1,3 miliarde de euro. Noile trenuri vor circula pe liniile 15, 16 si 17 ale retelei Grand Paris Express. Noile trenuri de metrou de mare capacitate vor putea circula cu viteze de pana la 110 km/h in modul automat. Vehiculele vor avea sase vagoane pe linia 15 si trei vagoane pe liniile 16 si 17. Primul tren va fi livrat incepand cu 2022, iar intrarea in serviciu se va face incepand cu 2024. In ceea ce priveste finantarea pentru Grand Paris Express, BEI va aloca 2,5 miliarde de euro, acoperind astfel necesarul financiar al Grand Paris Express pana in 2020 care se ridica la peste 8 miliarde de euro.