sâmbătă, octombrie 12, 2024
spot_img

GALERIE FOTO Robert Negoiță dă înapoi și desființează parcările de pe linia de tramvai

Dezvăluirile făcute de Club Feroviar despre parcările de pe linia de tramvai înființate de Primăria Sectorului 3 fără a cere avizul Societății de Transport București l-au făcut pe primarul Robert Negoiță să dea înapoi. Joi dimineață, angajați ai Primăriei dădeau cu bidineaua și desființau marcajele.

Adrian Bărbulescu

La finele lunii martie, Club Feroviar dezvăluia o situație demnă de Eugène Ionesco: Primăria Sectorului 3 trasase locuri de parcare pe linia de tramvai de pe Strada Dristorului de lângă stația de metrou cu același nume. De bună credință, posesorii de mașini, au plătit la Primărie tariful de parcare și apoi și-au lăsat mașinile acolo, legal din punctul lor de vedere. Mai ales că, la prima vedere, ar fi vorba de o linie de tramvai dezafectată, din moment ce nu este circulată zilnic.

Linia respectivă face însă parte dintr-o buclă de întoarcere care este utilizată în situația de criză. Cu doar două săptămâni înainte de publicarea articolului se produsese o astfel de situație: o avarie la rețeaua Termoenergetica. Câteva zile, linia inelară de tramvaie 1/10 a fost ”spartă” în două de o lucrare la rețeaua de termoficare desfășurată pe Șoseaua Mihai Bravu. Tramvaiele au întors la Piața Iancului, respectiv în Depoul Dudești. Dacă nu ar fi fost mașini parcate, ar fi putut fi folosită bucla respectivă, în loc de întoarcerea în depou, și s-ar fi câștigat timp.

Parcările de pe linia de tramvai, înființate fără avizul STB

”Societatea de Transport Bucureşti nu a avizat amenajarea parcărilor pe calea de rulare destinată circulaţiei tramvaielor de pe Strada Dristorului şi nici nu a fost consultată în această speţă. Bucla de pe Strada Dristorului este benefică, atât pentru devierea circulaţiei în mod operativ, în cazul unor evenimente de circulaţie, cât şi pentru executarea unor lucrări, cum a fost cea de remediere a unei avarii la reţeaua de termoficare din zona staţiei de tramvai Gheorghe Petraşcu. Având în vedere faptul că tronsonul respectiv de pe Strada Dristorului este utilizat pentru dirijarea operativă a tramvaielor în cazul producerii unor avarii sau a executării unor lucrări la calea de rulare pe Şoseaua Mihai Bravu sau Calea Dudeşti, dar şi pentru traseele plug-perie care asigură deszăpezirea reţelei de tramvaie, Societatea de Transport Bucureşti a notificat Primăria Sectorului 3 cu privire la acest aspect, pentru a dispune măsurile ce se impun, astfel încât STB SA să-şi desfăşoare activitatea în condiţii optime”, se preciza într-un răspuns al STB la solicitarea în acest sens făcută de Club Feroviar.

Acum, Primăria Sectorului 3 a trecut la desființarea parcărilor de pe linia de tramvai de pe Strada Dristorului. Rămâne de văzut dacă cetățenii își vor primi înapoi banii plătiți la Primărie pentru locurile de parcare.

Nu este primul atac al primarului Robert Negoiță la adresa transportului pe șină. În urmă cu trei ani, el a vrut să taie și să vândă la fier vechi mai mulți kilometri de cale ferată din estul Capitalei. Detalii AICI.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole