VIDEO GALERIE FOTO Cum arată acum parcarea de la Cora Pantelimon, abandonată în 2014

O mare groapă. Așa arată de ani buni ceea ce ar trebui să fie parcarea de la Cora Pantelimon, la care lucrările vor fi reluate de Tehnologica Radion, aceeași firmă care nu le-a finalizat în 2014, când era termenul inițial.

Nici bucla de întoarcere a tramvaielor nu a fost finalizată și, pentru ca acestea să poată circula, a fost improvizat un sistem de schimbare a liniei cu macaz. Pe linia 55 au fost introduse singurele tramvaie cu dublă comandă ale STB, scoase de pe linia 5, care a fost desființată. În aceste condiții, tramvaiele ajung la capăt de linie, vatmanul se duce la celălat pot de conducere și schimbă linia și direcția de mers.

Primarul general Gabriela Firea a semnat marţi contractul de realizare a parcării de la intersecţia Pantelimon-Vergului (Cora Pantelimon), obiectiv de investiţii estimat la 21 milioane de euro. ”După aproape șapte ani de când trebuia construită această parcare de tip park&ride, am făcut, împreună cu specialiştii Primăriei Capitalei şi ai constructorului, toate demersurile astfel încât acest proiect, atât de important pentru descongestionarea traficului în Bucureşti, să fie deblocat! Am semnat contractul de execuţie, au fost obţinute toate avizele, inclusiv autorizaţia de construire şi s-a emis ordinul de începere a lucrărilor. Durata de execuţie a parcării, care va avea o capacitate de cca 500 de locuri, este de 12 luni, iar valoarea investiţiei este de aproximativ 21 de milioane de euro”, a declarat Gabriela Firea, citată într-un comunicat de presă.

Firea a explicat că “parcările de acest tip contribuie în mod eficient la fluidizarea traficului, întrucât le oferă nerezidenţilor care vin în Bucureşti zilnic, la muncă sau la studii, o alternativă avantajoasă la tranzitarea oraşului cu autoturismul propriu, respectiv posibilitatea să parcheze în spaţii special amenajate de unde au acces direct la transportul în comun”. ”Totodată, facilităţile de tip park&rîde contribuie şi la degajarea parcărilor din zona centrală, unde cerinţă este foarte mare”, a mai spus Firea.

Aceeași asociere trebuia să finalizeze în 2014 parcarea de la Cora Pantelimon

Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon a fost semnat cu Asocierea Tehnologica Radion, TIAB şi VIA Proiect. Adică exact aceeași asociere care ar fi trebui să finalizeze lucrările pe 10 august 2014, conform panoului de identificare a investiției.

Numai că în acel an Tehnologica Radion a intrat în insolvență, iar ritmul lucrărilor a încetinit serios. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 milioane de euro. De această dată, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv.

Lucrările de reabilitare a Șoselei Iancului și Șoselei Pantelimon au început la jumătatea lunii iunie 2013 și includeau construirea unei parcări de tip park&ride lângă Cora Pantelimon. Reprezentanții Primăriei Capitalei, condusă la acea vreme de Sorin Oprescu, promiteau că vor finaliza cele două bulevarde în toamna anului 2014. Valoarea lucrărilor era de 70 milioane de euro, iar licitația fusese căștigată de consorțiul format din firmele Tehnologica Radion, TIAB și Via Proiect.

La acea vreme, proiectul prevedea ca parcarea să fie subterană, însă acum Primăria Capitalei vrea o parcare supraterană și promite că va fi gata într-un an, inclusiv bucla de întoarcere a tramvaielor.

”Primarul General, Gabriela Firea, a semnat la sfârșitul lunii iulie contractul de realizare a parcării de la intersecția Pantelimon-Vergului, obiectiv de investiții care face parte din proiectul <Reabilitare Sistem Rutier cu Linii de Tramvai pe Sos. Pantelimon și Sos. Iancului>, iar în acest proiect este inclusă și bucla de întoarcere a tramvaielor”, se arată într-un răspuns al Primăriei Capitalei la solicitarea Club Feroviar.