spot_img
joi, mai 19, 2022
spot_img

Radu Mihaiu vrea parc în locul URAC și prelungirea traseului tramvaiului 21 până în Ilfov

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, vrea să construiască un parc în locul URAC – Uzina de Reparații Atelierele Centrale din cadrul Societății de Transport București, în paralel cu prelungirea până în județul Ilfov a liniei tramvaiului 21. De asemenea, edilul a spus și că este vital ca Pasajul Doamna Ghica să aibă prevăzută cale de rulare pentru tramvaie.

Adrian Bărbulescu

parc în locul URAC Gara Obor în subteran

”Putem face un parc în locul uzinei de tramvaie (URAC – n.red.), numai că trebuie să ducem uzina undeva în afara orașului. Pentru asta am vorbit cu ministrul Proiectelor Europene (Cristian Ghinea, coleg de partid, USR, cu primarul Sectorului 2 – n.red.) să includem în PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență – n.red.) extinderea liniei tramvaiului 21 în județul Ilfov, astfel încât să se poată muta acolo uzina”, a spus Radu Mihaiu duminică, într-o emisiune la Digi 24.

Parc în locul URAC. Uzina ar urma să fie mutată în Ilfov

parc în locul URAC noile tramvaie Bucur LF tramvai Bucur LFMutarea Uzinei de Reparații Centrale în județul Ilfov, la est de București, și prelungirea liniei tramvaiului 21 ar mai avea un efect benefic, a precizat Radu Mihaiu: ”Se rezolvă astfel și o altă problemă, a autobuzelor care vin din Ilfov pe Șoseaua Colentina și stau la Obor cu motorul pornit, și iarna, și vara”.

La URAC, facilitate industrială situată în zona Ștefan cel Mare din Sectorul 2, se fac modernizări ale tramvaielor V3A produse în perioada comunistă, într-un ritm de șase vehicule pe an. Atunci când ies pe poarta uzinei, vehiculele sunt dotate cu cele mai noi tehnologii, de la acționarea motorului la sistemul de informare a călătorilor. Tot aici au fost produse până în 2016 tramvaiele cu podea parțial coborâtă Bucur LF, al căror ciclu de producție urma să fie reluat în cursul acestui an (pe bandă se află deja, în construcție, un astfel de tramvai).

Provocat să promită că până la finalizarea mandatului său actual de primar va exista parcul în locul uzinei STB, edilul a spus că nu poate promite acest lucru, pentru că este un proiect complex, care necesită mai mult de un mandat pentru a fi dus la bun sfârșit. ”La finalul acestui mandat mi-aș dori să fie gata Pasajul Doamna Ghica”, a răspuns Radu Mihaiu.



Proiectele de investiții ale Primăriei Capitalei sunt blocate

lucrările la Pasajul Doamna GhicaClub Feroviar a arătat recent că lucrările la Pasajul Doamna Ghica și la alte obiective de investiții sunt sistate din cauza popririlor pe conturile PMB făcute de omul de afaceri Costică Constanda. ”Referitor la lucrările aferente obiectivului de investiții Prelungirea Ghencea, vă informăm că acestea vor fi continuate, însă, deocamdată, şantierele sunt oprite, atât din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, cât şi din cauza faptului că există o poprire a conturilor Primăriei Capitalei – ceea ce înseamnă că, pentru moment, nu se pot face plăţi şi nu se pot realiza investiţii. Primăria Capitalei caută soluţii financiare pentru rezolvarea acestei situaţii”, se arată într-un răspuns al Primăriei Capitalei la solicitarea Club Feroviar.

Primarul general Nicușor Dan a declarat pe 1 martie că în bugetul Primăriei Capitalei pe 2021 nu sunt bani pentru investițiile la Prelungirea Ghencea, Park&Ride Granitul și Pasajul Doamna Ghica și că ar dori ca acestea să fie continuate de primăriile de sector sau de Compania Națională de Investiții. Două dintre aceste obiective – Pasajul Doamna Ghica și parcarea de la Cora Pantelimon, care include și bucla de întoarcere a tramvaielor – sunt pe raza Sectorului 2.



Pasajul Doamna Ghica trebuie să aibă tramvai, spune primarul Radu Mihaiu

Pasajul Doamna Ghica nu va fi gataÎntrebat dacă va prelua de la Primăria Capitalei construcția pasajului, Radu Mihaiu a răspuns că nu se poate pronunța în acest moment, dar că ”analizăm actele, pentru că situația este foarte complicată”.

Pe de altă parte, primarul Sectorului 2 a precizat că pasajul trebuie să aibă și spațiu prevăzut pentru viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera. ”Este foarte important pentru mine și pentru locuitorii Sectorului 2 ca acest pasaj să aibă tramvai. Vorbim depsre două cartiere-dormitor ale Bucureștiului, ai căror locuitori ar putea ajunge rapid în zona de birouri din Pipera, rezolvând astfel și o problemă de trafic. Doamna Firea l-a făcut repede și nu a mai fost prevăzută linie de tramvai. Pe Doamna Ghica, până la Piața Delfinului, este prevăzut spațiu pe mijloc pentru viitoarele linii”, a mai spus Radu Mihaiu.

Club Feroviar și Asociația Metrou Ușor au semnalat în nenumărate rânduri că proiectul Pasajului Doamna Ghica a fost modificat, în contradicție cu prevederile Planulului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).

Ultimele Articole