Parada Tramvaielor de Epocă, organizată de STB în centrul Capitalei

20 septembrie 2020

Societatea de Transport București (STB) organizează duminică, 20 septembrie, între orele 11,00 și 13,00, Parada Tramvaielor de Epocă.

Parada Tramvaielor de Epocă

Din 20 septembrie și până pe 10 decembrie, șapte tramvaie de pe liniile 1, 10, 21, 25, 27, 40 și 41 vor încânta privile pasionaților de street art și ale trecătorilor, în drumul lor spre casă, serviciu sau alte destinații.

Evenimentul ”Bucharest – One Heart. One Story” este organizat de Primăria Capitalei, prin Creart, în parteneriat cu STB, pentru a marca celebrarea celor 561 de ani de la prima atestare documentară a Bucureștiului.

Traseul pe care se desfășoară Parada Tramvaielor de Epocă

Vehiculele participante la paradă vor străbate centrul Capitalei, circulând pe traseul Depoul Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Obor, Calea Moșilor, Piața Sfântul Gheorghe și retur. Pentru a respecta măsurile de prevenire a infectării cu noul Coronavirus, tramvaiele vor circula fără călători. Ele vor staționa la terminalul Piața Sfântul Gheorghe, unde pasionații de istorie și tradiție vor putea admira și fotografia vehiculele de epocă, a anunțat STB.

Din convoi va face parte tramvaiul tip V056, fabricat în anul 1956 prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Caracteristicile tehnice ale acestuia sunt: număr de osii – 2; lungime – 1,3 m; lăţime – 2,182 m; greutate (gol) – 12,2 t; locuri pe scaune – 13, capacitate – 16 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 1981.

Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparaţii, a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Caracteristicile tehnice sunt: număr de osii – 4; lungime 14,1 m; lăţime – 2,27 m; greutate (gol) – 20,4t; locuri pe scaune – 20; capacitate – 156 de călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002.

Cel de-al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul STB (fostă RATB) în anul 1999. Caracteristicile tehnice sunt: lungime – 16,7 m; lăţimea – 2,35 m; greutate – 23,3 t; locuri pe scaune – 40; capacitate – 151 de călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparaţii a STB.