luni, februarie 19, 2024
spot_img

”Ingrediente” de iarnă la CFR. Pantograf și șine rupte, perturbări în traficul feroviar

Iarna a provocat noi probleme pe calea ferată în cursul nopții de sâmbătă spre duminică și duminică dimineața, când am avut parte de pantograf rupt la o locomotivă și șine rupte din cauza gerului.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că duminică dimineață, în jurul orei 04:25, la cuplarea locomotivei trenului R 4303, operat de CFR Călători, s-a rupt pantograful.

În intervalul 04:35 – 05:40, personalul de specialitate al SRCF Cluj a intervenit pentru remediere cu drezina pantograf, fiind necesară scoaterea totală de sub tensiune a stației CF Dej Călători. În intervalul necesar remedierii, pe relația Dej Călători – Dej Triaj, trenurile au circulat dublate cu locomotivă diesel, pusă la dispoziție de CFR Călători.

A fost afectată circulația a trei trenuri de călători, după cum urmează:

  • R 4303 (cu pantograful locomotivei rupt) a înregistrat o întârziere de 48 de minute;
  • R 4372 a înregistrat o întârziere de 16 minute;
  • R 4110 a înregistrat o întârziere de 27 de minute.

În stația CF Dej Călători, circulația trenurilor s-a realizat cu tracțiune electrică pe firul I Dej Triaj – Dej Călători și pe liniile 1, 2 și 3, iar apoi a fost remediat definitiv deranjamentul și au fost redeschise și liniile 4, 5, 6 si firul II Dej Călători – Dej Triaj.



Șine rupte pe raza a patru regionale

De asemenea, CFR SA a informat că traficul feroviar se desfășoară în continuare în condiții de iarnă pe întreaga rețea feroviară, fără a fi înregistrate probleme majore în circulație.

În comunicatul dat publicității de administratorul infrastructurii se arată că temperaturile extreme înregistrate în cursul nopții, care în unele zone au fost de până la -17°C, au provocat pe raza mai multor sucursale regionale CF (Galați, Iași, București, Craiova) defecțiuni ale liniei CF (șine rupte) pe diferite secțiuni, iar circulația feroviară s-a realizat/se realizează pe un singur fir, generând întârzieri ale trenurilor.

Personalul CFR SA a intervenit și intervine operativ pentru remedierea acestor defecțiuni, astfel încât să se asigure continuitate în circulaţia trenurilor. Echipele feroviare fac verificări permanente pe toate secţiile de cale ferată, iar pe segmentele unde situația o impune se va interveni operativ cu personal și utilaje, astfel încât să se mențină operațional traficul pe toate magistralele.

De asemenea, la nivelul celor opt regionale feroviare, personalul de specialitate al CFR SA menţine permanent legătura cu toţi operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) astfel încât, în funcţie de evoluţia vremii, traficul feroviar să fie asigurat pe toate magistralele feroviare. În situaţia în care sunt necesare modificări de grafic, toţi operatorii de transport feroviar de călători sunt avizaţi, astfel încât aceştia să poată publica pe site-urile proprii informaţii actualizate despre trenurile înscrise în grafic.

Ultimele Articole