vineri, ianuarie 17, 2025
spot_img

Pantograf rupt la un tren al CFR Călători. S-a întrerupt alimentarea electrică pe M100

Din cauza unui pantograf rupt la o locomotivă a unui tren operat de SNTFC CFR Călători, circulația feroviară a fost dată peste cap duminică seara pe Magistrala 100.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că circulația feroviară se desfășoară în condiții speciale, cu tracțiune Diesel, pe linia 100 București – Craiova, între stațiile Roșiori Nord – Măldăeni, din cauza unui deranjament tehnic produs la sistemul de alimentare cu energie electrică de trenul IR 1691, care și-a rupt pantograful la ieșire din stația Roșiori Nord.

Trenul de călători IR 1691, care circulă în relația București Nord – Timișoara Nord, a rupt pantograful locomotivei la ieșire din stația Roșiori Nord, deranjament care a provocat întreruperea alimentării cu energie electrică a firului de contact pe intervalul Roșiori Nord – Măldăeni, firul II (firul I fiind închis pentru lucrări de tip Quick Wins). Personalul de intervenție al SRCF Craiova a acționat, într-o primă etapă, pentru remedierea deranjamentului la pantograful locomotivei trenului IR 1691, care a fost reînscris în circulație după o staționare de circa 90 de minute, iar pentru reducerea minutelor de întârziere a celorlalte trenuri, care sunt programate să tranziteze intervalul Roșiori Nord – Măldăeni, acestea vor fi dublate, între cele două stații, cu o locomotivă Diesel.

Pantograf rupt la Roșiori Nord

Intervențiile finale, necesare pentru repunerea sub tensiune a liniei de contact, se vor relua după trecerea următoarelor trenuri, programate la ora actuală, să tranziteze intervalul Roșiori Nord – Măldăeni: IR 1824, IRN 348, IR 1596 și R 9016. ”CFR SA asigură publicul călător de faptul că personalul SRCF Craiova este prezent pe teren și va interveni operativ pentru repunerea sub tensiune a firului de contact pe intervalul Roșiori Nord – Măldăeni, astfel încât traficul feroviar să se reia în condiții normale de trafic”, se arată în comunicatul dat publicității de administratorul infrastructurii.

Ulterior, CFR SA a precizat că traficul feroviar a fost reluat în condiții normale pe linia 100 București – Craiova, odată cu finalizarea intervențiilor de repunere sub tensiune a firului de contact, între stațiile Roșiori Nord și Măldăeni.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole