spot_img
joi, ianuarie 20, 2022
spot_img

Pantograf rupt la un tren de marfă. Pe o linie de pe raza Regionalei Iași se circulă cu tracțiune diesel

Un pantograf rupt la un tren de marfă a făcut ca circulația trenurilor între stațiile Coșna și Floreni de pe raza Regionalei Iași să se facă sâmbătă  cu tracțiune diesel.

UPDATE Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că la ora 16.25 s-a repus sub tensiune linia de contact între stațiile Floreni și Cosna, iar circulația trenurilor a fost reluată în condiții normale de trafic (cu tracțiune electrică).

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că mecanicul unui tren de marfă, aflat în circulație pe distanța Coșna – Floreni (linie simplă) a solicitat locomotivă de ajutor din cauza ruperii pantografului locomotivei, în linie curentă.

Ca urmare a acestui incident, firul de contact pe segmentul respectiv a fost rupt și el pe o lungime de aproximativ 500 de metri. Echipele de intervenție, aflate la fața locului, au retras trenul de marfă în stația Floreni, cu o locomotivă Diesel, fiind asigurat astfel gabaritul pentru circulația celorlalte trenuri cu tracțiune diesel.

Pantograf rupt. Se acționează pentru restabilirea alimentării cu electricitate

Din cauza avariilor majore înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, două trenuri de călători care urmează să tranziteze zona respectivă, vor circula cu tracțiune diesel, astfel încât să fie asigurată continuitatea în graficul de circulație.

Echipele de intervenție ale SRCF Iași vor acționa, după trecerea celor două trenuri de călători – IR 1833 (Iași – Cluj Napoca) și IR 1832 (Cluj Napoca – Galați) – cu două drezine pantograf, pentru înlocuirea firului de contact rupt pe distanța de 500 m.

Probleme și pe raza Regionalei Timișoara

Purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan, a precizat că în cursul dimineții, și pe raza Regionalei CF Timișoara, s-au mai întregistrat deranjamente tehnice la materialul rulant, unul la locomotiva unui tren privat de marfă, rămas defect între stațiile Zam și Câmpuri Suduc, și al doilea la trenul de călători R 9165, care a anunțat locomotivă defectă, în stația Caransebeș.

Din cauza defecțiunii trenului de marfă, între stațiile Zam și Câmpuri Surduc, trenul de călători IR 1991 a staționat temporar în gara Ilia, până la retragerea din linie curentă a garniturii de marfă, fiind reînscris în circulație cu o întarziere de 125 de minute. Trenul R 9165, care circulă în relația Caransebeș – Reșița, își va relua circulația în scurt timp cu o locomotivă de ajutor.

CFR SA transmite scuze călătorilor pentru disconfortul creat, asigurându-i în același timp că echipele de intervenție ale companiei depun toate eforturile necesare pentru remedierea, în cel mai scurt timp posibil, a oricărui deranjament înregistrat pe calea ferată, astfel încât circulația trenurilor să se reia în condiții optime de trafic. (A.B.)

Ultimele Articole