Panourile de protectie nu vor putea fi montate in toate statiile Metrorex

Montarea panourilor de protectie a calatorilor nu va putea fi realizata in toate statiile metroului bucurestean, intrucat acest lucru presupune modificari substantiale structurale, a avertizat Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana (ASFR). Viorel Lucaci considera ca este necesar a fi studiat printr-o abordare exhaustiva daca din punct de vedere arhitectural si functional statiile de metrou bucurestene ar putea prelua solutia fara a fi afectata capacitatea de trafic a acestora si fara a genera dezavantaje sau riscuri de o alta natura.

Incidentul tragic din decembrie 2017 soldat cu un deces la statia Dristor 1 a dat nastere ideii montarii la metroul bucurestean a panourilor de imbarcare/debarcare, iar fostul ministru al Transporturilor Felix Stroe a declarat in decembrie 2017, la audierile din comisiile reunite de buget-finante prilejuite de dezbaterea proiectului de buget pe 2018 al institutiei pe care o conducea la acea data, ca montarea sistemelor de siguranta pentru calatorii care circula cu metroul ar putea incepe in trimestrul al doilea al acestui an.

“Trebuie sa ne intrebam serios daca un demers de acest fel se preteaza si daca poate fi sustinut financiar de catre metroul bucurestean. Ideea de fond o defineste intrebarea daca intr-adevar montarea lor ar merita. Daca riscurile si complicatiile pe care le reclama acestea nu sunt mai mari decat avantajele. Parerea mea personala este ca metroul bucurestean trebuie sa se axeze din punct de vedere al strategiei exclusiv pe extinderea retelei asupra unor zone si cartiere ce nu au acces la acest sistem de transport, pe siguranta si eventual pe sporirea capacitatii statiilor importante, nu pe investitii care nu se justifica totalmente. Nu pot fi echipate cu panouri de imbarcare/debarcare toate statiile din retea. Mai mult, experienta marilor retele de metrou din lume a dovedit ca implementarea panourilor respective doar in unele statii mai mari a concentrat indirect actele de suicid sau de omor catre statiile in care ele lipsesc. Cumva, frecventa acestor evenimente nedorite a ramas constanta”, a aratat Viorel Lucaci, precizand ca acestea sunt opinii pur tehnice, emise prin prisma perceptiei unui inginer, nefiind pozitia oficiala a institutiei.