joi, februarie 13, 2025
spot_img

Se instalează panouri solare la voestalpine Railway Systems Buzău, pe toate clădirile

În perioada următoare vor fi instalate panouri solare la voestalpine Railway Systems Buzău, fabrica de aparate de cale.

Anunțul a fost făcut la Zilele Feroviare 2022, eveniment de top organizat de Club Feroviar și Universitatea POLITEHNICA București, cu spijinul Asociația Industriei Feroviare, de către directorul general al producătorului buzoian de macazuri, Marius Adăscăliței.

Compania voestalpine Railway Systems a întocmit o strategie pentru decarbonizarea operațiunilor sale, pe care a prezentat-o la Zilele Feroviare și o puteți consulta aici:

Marius Adăscăliței – Decarbonization_Strategy_voestalpine_Railway_Systems_Sept_2022_

În esență, gigantul austriac își propune ca până în 2027 să treacă la producția hibridă pentru oțel, iar până în 2050 să fabrice un oțel care este neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon în procesul de producție.

Panouri solare la voestalpine Railway Systems Buzău. 40% din necesarul de energie, din surse regenerabile

panouri solare la voestalpine Railway Systems BuzăuAl doilea pilon în cadrul acestei strategii a voestalpine Railway Systems este reducere consumului de energie la cele peste 500 de subsidiare, răspândite pe toate cele cinci continente.

De exemplu, la uzina din Buzău (fostă VAE Apcarom) au fost analizate pierderile generate de stația de compresoare pe traseu. De asemenea, vor fi instalate, până în primăvara anului viitor, panouri solare pe toate clădirile uzinei, în cadrul unei investiții în valoare de 1,5 milioane de euro. Astfel, 40% din consumul de energie va fi asigurat din surse regenerabile.

Pilonul 3 al strategiei menționate anterior este legat de regândirea produsului în sine. „În România nu facem suficientă reciclare. De exemplu, după ce au loc lucrări de reînnoire tot ce se scoate zace de-a lungul și de-a latul căii ferate”, a spus Marius Adăscăliței.

El a precizat că se fabrică produse inovatoare, care pe durata de utilizare să necesite cât mai puțină mentenanță și o reducere la minimum a înlocuirii unor componente. „O mentenanță mai redusă înseamnă și o disponibilitate mai mare a rețelei”, a spus el.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole