spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Până să tripleze ministrul Drulă viteza trenurilor, întârzieri de patru ore la trenurile dintre București-Constanța și Timișoara

Pe Magistrala 900, linia de contact care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor a fost ruptă în cursul nopţii de arborii prăbuşiti pe calea ferată. Trenurile înregistrau luni dimineața întârzieri și de patru ore.

Circulaţia feroviară se desfăşoară în condiţii speciale pe relaţia Strehaia – Ciochiuţa – Tâmna după ce linia de contact care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor a fost ruptă în cursul nopţii de arborii prăbuşiti pe calea ferată. Trenurile înregistrau luni dimineața întârzieri și de patru ore. De exemplu, trenul IR 78 București Nord Timișoara avea o întârziere estimată la Timișoara (ora 9.20) de 220 minute. Un alt tren care urma să ajungă în Gara de Nord din București de la Arad avea întârziere de 250 minute.

”Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că circulaţia trenurilor pe intervalul Strehaia – Ciochiuţa – Tâmna, linie simplă, se desfăşoară în condiţii speciale, prin cuplarea de locomotive Diesel la fiecare garnitură, deoarece linia de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor, a fost ruptă în cursul nopţii de arborii prăbuşiti pe calea ferată, blocând astfel gabaritul de liberă trecere. Tracţiunea Diesel este realizată cu două locomotive ale operatorului naţional CFR Călători. Această măsură este menţinută şi în următorul interval orar, în care Regionala CF Craiova acţionează cu personal specializat şi cu drezine pantograf pentru înlocuirea componentelor avariate, restabilirea continuităţii firului de contact şi a cablului purtător, ambele rupte de copacii prăbuşiţi, şi efectuarea reglajelor la catenară pe întreaga distanţă avariată”, transmite compania.



Personalul feroviar a intervenit la faţa locului încă din cursul nopţii, pentru tăierea şi îndepărtarea copacilor prăbuşiţi pe calea ferată, urmare a unei furtuni care s-a manifestat prin rafale puternice de vânt în partea de sud a ţării.

”Avariile produse la sistemul de alimentare cu energie electrică de arbori prăbuşi au impact direct asupra desfăşurării traficului feroviar în condiţii normale, întrucât în astfel de situaţii sunt necesare manevre de cuplare-decuplare a locomotivelor Diesel la fiecare garnitură, pentru a putea tranzita zona afectată şi pentru a menţine continuitate în graficul de circulaţie. Astfel, trenurile care au staţionat în curşul nopţii în gările adiacente, până la finalizarea operaţiunilor de tăiere şi îndepărtare a copacilor de pe calea ferată şi reluarea circulaţiei cu locomotive Diesel, vor ajunge cu întârzieri în staţiile de destinaţie”, precizează CFR SA.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole