spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

Pământ și flori peste calea ferată de pe strada Liniei, sector 6

Primăria Sectorului 6 a demarat licitația pentru amenajrea unui parc pe strada Liniei din sectorul 6, arteră străbătută de o cale ferată pe care edilul șef al Capitalei, Nicușor Dan, spera, într-o bună zi, să circule un tren metropolitan.

Licitația pentru Lucrări de amenajare Parc Liniei are o valoare estimativă de 15,5 milioane lei. Ofertele se pot depune până pe data de 27 decembrie 2021, urmând ca evaluarea ofertelor să aibă loc până la 27 aprilie 2022. Parcul va avea o lungime de 635 metri și o suprafață de aproximativ 4 hectare, ceea ce implică o lățime medie de doar 60-70 de metri. Pe suprafața proiectului se găsește un cheu de încărcare/ descărcare înregistrat pe inventarul SRCF București, arată documentația de licitație. Pe suprafața acestuia se propune amenajarea unei zone de alei pietonale pavate și piste bicicliști și zone spații verzi caz in care suprafața cheului va fi acoperită de pământ vegetal și gazon. Acolo unde vor fi alei se va așterne nisip de poză și se vor monta pavele, arată caietul de sarcini.

Consiliul General al Municipiului București a adoptat recent o Hotărâre prin care-i dă undă verde primarului Sectorului 6, Ciprian Ciucu, să construiască un parc peste trenul lui Nicușor Dan, primarul general.

Trenul lui Nicușor Dan, motiv de sfadă cu Ciprian Ciucu

Tot recent, Nicușor Dan a prezentat proiectul „trenului metropolitan” București-Ilfov – un inel feroviar care leagă comunele limitrofe de Capitală, pe structura vechilor linii industriale ale CFR. Un tronson al acestui proiect (Gara de Vest – Vasile Milea) traversează strada Liniei din Sectorul 6.

Majoritatea PNL-USR-PLUS din Consiliul Local al Sectorului 6 a votat însă amenajarea pe strada Liniei a unui parc, estimat la 27,8 milioane lei (5,6 milioane de euro) fără TVA. Pe 22 septembrie, atunci când Nicușor Dan a prezentat proiectul trenului metropolitan într-o conferință online, Ciprian Ciucu a lansat, tot online, un sondaj prin care întreba locuitorii din Sectorul 6, ce ar trebui făcut cu restul străzii Liniei, pe care administrația locală vrea să amenajeze parcul, după cum a relatat recent Club Feroviar.

Primarul Ciprian Ciucu spune că nu are nimic cu proiectul trenului metropolitan, dar nu-i vede „relevanța” pentru că, în aceeași direcție de mers, oamenii au la dispoziție metroul (bulevardul Iuliu Maniu) sau tramvaiul (bulevardul Timișoara), arterele aflându-se la nici 200 de metri una de cealaltă. Pentru a-și demonstra utilitatea, spune Ciucu, proiectul lui Nicușor Dan trebuie să aibă la bază studii: o matrice origine-destinație (de unde preia trenul călători, câți preia și unde îi lasă), studiu de trafic, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, plan de urbanism zonal, surse de finanțare etc. În lipsa acestor lucruri, proiectul este doar o „viziune” despre care cei doi primari nu au discutat. Pe de altă parte, chiar dacă „lucrurile merg șnur”, proiectul trenului nu poate fi terminat „mai devreme de șase ani”.

Până atunci însă, „nu-i pot condamna pe oamenii ăștia la mizerie, nu șase ani, ci poate chiar zece ani”, spune Ciucu, precizând că amenajările parcului sunt „reversibile”, dacă studiile vor demonstra că trenul este necesar și se va face. Dacă nu, zona, care a fost cândva industrială, va intra într-un amplu proiect de regenerare urbană.

Ultimele Articole