duminică, septembrie 26, 2021
spot_img

Ovidiu Vizante, directorul CFR Călători subțiază organigrama. 1.400 posturi, respectiv peste 10%, desființate

Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) spune că șeful companiei, Ovidiu Vizante, vrea să elimine 1.756 posturi de la companie, majoritatea neocupate în prezent. Aceasta va avea însă impact asupra viitoarei situații financiare a angajaților, atenționează SUS CFR Călători.

Mecanicii elvețieni de locomotivă

Potrivit lui Rodrigo Maxim, președinte SUS CFR Călători, compania ar urma să aibă în structurile centrale de conducere doar 510 angajați față de 854 în prezent, adică un minus de 344 angajați. Toate aceste posturi ar urma să fie suplimentate la unele regionale, cel mai mare câștig urmând să fie la Timișoara (172), Cluj (104), Brașov (121), iar cele mai mari tăieri la Craiova (38). Per total, conducerea CFR Călători urmează să taie 1.412 posturi vacante, numărul total al posturilor din organigramă fiind redus de la 13.000 la 11.582.

Cifrele apar într-o adresă trimisă recent de conducerea central a CFR Călători regionalelor, cu obiect dimensionarea forței de muncă necesare la nivelul acestora.

Drepturile din Legea Statutului Personalului Feroviar, mai greu de acordat

Toate aceste măsuri nu fac decât să scadă fondul de salarii pentru 2021 ce urmează a fi aprobat de Guvern „fără să fie prevăzute fonduri pentru promovări în funcție, pentru acordare clase de salarizare prin negociere colectivă și individual și fără să fie permise creșteri de salarii în acest an și nici în 2022.”, spun sindicatele. Aceasta nu va permite aplicarea legii privind Statul Personalului Feroviar care ar trebui să intre în vigoare în aprilie 2022 după amânările anterioare. Sidicatele au dorit ca dispariția celor 1400 de posturi să nu ducă la micșortarea fondului de salarii, ci ca sumele astfel disponibilizate să fie folosite pentru o creștere de salariu de 12%, acordată în septembrie 2021. O a treia creștere de salariu, de 22,4% ar urma să aibă loc la 1 aprilie 2022, potrivit prevederilor Legii Statutului Personalului Feroviar.

Sindicatele amenință cu val de proteste în toamnă dacă majorarea de 12% din luna septembrie nu va fi acordată. Din cele 1.400 de posturi tăiate 700 sunt ale mecanicilor de locomotivă. Un număr de 400 sunt posturi vacante in prezent, neocupate după ieșirea la pensie a unor mecanici, iar 300 sunt ale unor mecanici care cumulau pensia cu salariul și care vor prefera sa iasă la pensie dacă intră în vigoare legea ce interzice la stat cumulul pensiei cu salariul.



Prestații în scădere

Corespunzător, va avea loc o micșorare a prestației CFR Călători, de la 54 milioane tren km în 2019 la 36 milioane tren km anul viitor. Sindicatele afirmă că anulările numeroase de trenuri din ultima perioadă sunt cauzate de lipsa locomotivelor, a vagoanelor corespunzătoare, reducerea numărului mecanicilor de locomotivă și are ca efect o diminuare drastică a veniturilor importante pentru CFR Călători.

Lista punctelor abordate de sindicaliștii SUS a mai inclus micșorarea compensației primate de CFR Călători cu 180 milioane de lei, în condițiile creșterilor de prețuri la energie și la carburanți fosili și a faptului că CFR Călători i s-a impus de către stat păstrarea la același nivel a prețurilor la biletele de călătorie în ultimii șapte ani.

Totodată sindicatele atrag atenția asupra faptului că după ieșirea din starea de alertă, creditorii CFR Călători vor putea solicita insolvența companiei căreia în prezent îi lipsesc resursele financiare necesare pentru chestiuni elementare, inclusiv pentru schimbarea becurilor arse pe locomotive. (D.C.)

Alte Articole

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole