Pe 15 iunie, Oscar Downstream, cea mai mare companie petrolieră independentă distribuitoare de carburanți din România dedicată clienților persoane juridice, aniversează 15 ani de la înființare.
Bazându-se pe o infrastructură logistică modernă și extinsă ce include o capacitate de stocare proprie de 50.000mc (4 depozite greenfield din 9 depozite) și o flotă de 48 autocisterne, Oscar Downstream oferă clienților soluții personalizate și un flux controlat în cadrul lanțului logistic integrat.
Afacerile derulate de Oscar Downstream includ ca segmente principale, distribuția clasică prin carduri de carburant Oscar Downstream în rețeaua proprie de 31 de stații și distribuția de carburanți printr-o retea de 1500 de stații de incintă instalate direct la client, la nivel național.
Cifra de afaceri a cunoscut o usoară scadere în ultimii 2 ani pe fondul fluctuatilor pretului la carburant și a introducerii supra-accizei în 2014, ajungând la un nivel de 390 milioane euro la finalul anului 2015. În schimb, volumele vândute au crescut și își păstrează în continuare acest trend datorită concentrării pe vânzarea directă către clienții finali. La mijlocul anului 2016, ponderea utilizatorilor finali în totalul vânzărilor este de 70%, cea a vânzărilor en-gross 20%, în timp ce vânzările facute prin licitații publice au scăzut sub 10%.
Pentru 2016 Oscar Downstream se concentrează în continuare pe segmentul B2B. Obiectivul îl constituie menținerea poziției de lider de piață pe segmentul stațiilor de incintă și depășirea 2.000 de unități instalate.
”În curând vom propune un nou serviciu integrat cu care sperăm să satisfacem cele mai exigente nevoi și care îmbină avantajul costurilor reduse, oferit de stațiile de incintă cu beneficiile unui control riguros al alimentărilor oferit de sistemul de carduri de carburant”, declară reprezentanții companiei.
“Pe termen mediu, urmărim ca în 2018 să ajungem la 800.000 tone vândute pe an. Din punct de vedere al indicatorilor financiari țintim o valoare EBITDA de 35 milioane de euro. Planurile de viitor sunt foarte ambițioase deoarece ajungând în acest punct de dezvoltare și un nivel de maturitate al afacerii, în care lucrurile sunt clare, organizate și stabile, pasul așteptat de toată lumea este intrarea pe piața de Retail. Ne propunem ca în curând să ducem în B2C, profesionalismul pe care l-am demonstrat și promovat în B2B.
Având în vedere investițiile în logistică, ne propunem o cotă de piață ambițioasă în următorii ani, atât prin dezvoltări greenfield cât și prin preluarea de stații white și de ce nu a unui jucător prezent”, adaugă reprezentanții Oscar Downstream.