joi, iulie 11, 2024
spot_img

Ospiciu sau aparat de stat? Ordin al ministrului Grindeanu lăudat de ARF, pricină de judecată la CFR Călători

Ordin al ministrului Grindeanu cu probleme. Dacă aveți impresia că instituțiile statului colaborează în vreun fel pentru binele public și că trag în același ham pentru acesta, vă înșelați. În timp ce ARF dă comunicat după comunicat spre lauda Ordinului ministrului Grindeanu nr.1039, CFR Călători acționează în instanță Ministerul și ARF tocmai pentru acest ordin. Este încă un episod care arată atitudinea absurdă a celor care conduc destinele căii ferate.

Compania CFR Călători a dat în judecată zilele acestea atât Ministerul Transporturilor, cât și Autoritatea pentru Reformă Feroviară, nemulțumită de OMTI 1039 din 2024 – privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public.

Acum două zile, la Curtea de Apel București, CFR Călători a atacat în contencios administrativ Ordinul menționat, solicitând „suspendarea executării ordinului”. CFR Călători figurează drept reclamant, iar ministerul și ARF drept pârâte.

Ciudat este faptul că la fiecare proiect de act normativ, inclusiv cel pentru OMTI 1039, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii organizează ședinte de dezbateri publice menite exact pentru lămurirea aspectelor critice și găsirea unei soluții mulțumitoare pentru toți.

Club Feroviar a solicitat CFR Călători detalii privind cauzele nemulțumirii, însă până la ora realizării articolului nu le-a obținut. Vom reveni pe măsură ce le vom primi.

ARF laudă ordinul care enervează CFR Călători

Într-o totală notă disonantă, ARF a emis miercuri încă un comunicat de laudă privind ordinul menționat.

„Aprobarea OMTI 1039/2024 un pas înainte în optimizarea serviciilor feroviare de călători din România (…) Unul din elementele esențiale ale OMTI 1039/2024 îl constituie introducerea abonamentului metropolitan, în serviciile publice de transport feroviar de călători din România. Avantajele acestui titlu de călătorie modern și eficient sunt:

  • dă dreptul călătorului să efectueze călătorii multiple pe teritoriul unei zone metropolitane, indiferent de linia ferată de interes sau de trenurile care deservesc zona metropolitană aleasă;
  • acordă posibilitatea călătorilor de a nu plăti tarife de rezervare loc pentru călătoriile sub 40 km;
  • permite o mobilitate crescută locuitorilor din aceste zone metropolitane, deoarece aceștia pot circula pe toate traseele de pe teritoriul unei zone metropolitane;
  • se poate emite pe diferite perioade de timp, respectiv 3, 24 și 72 ore, și 7, 15 și 30 de zile, pornesc de la tariful de 12 lei pentru 3 ore și ajung la suma maximă de 260 de lei pentru un abonament lunar.

Totodată, abonamentul metropolitan încurajează deplasările moderne ale navetiștilor (funcționari, muncitori, elevi și studenți etc) și dă dreptul călătorului să meargă cu trenurile oricărui O.T.F.-C, în perioada și pe zona de valabilitate.

De asemenea, validarea și controlul abonamentului metropolitan se fac în mod facil, prin mijloace electronice sau digitale, iar eliberarea abonamentului metropolitan se poate face prin orice sistem de vânzare al O.T.F.-C.

Nu în ultimul rând, abonamentul metropolitan, fiind un sistem de plată preplătit, oferă o predictibiltate mai mare operatorilor de transport feroviar de călători în a-și planifica capacitățile de transport, arondate acestor zone metropolitane.

Menționăm că, în primele 180 de zile de la intrarea în vigoare a OMTI 103/2024, vânzarea biletelor și abonamentelor metropolitane, se va putea face doar prin platforma ARF Ghișeul Unic (bilete.tren.ro)”, scrie ARF.

Citește și Din categoria „cine nu muncește nu greșește”. Ordin eronat dat de ministrul Grindeanu

Într-un răspuns adresat joi de Club Feroviar, ARF a explicat că biletele de călătorie se vor putea achiziționa obligatoriu până la începutul anului viitor online de pe platfoma ghișeu unic ARF, disponibilă la adresa http://bilete.infofer.ro sau https://bilete.tren.ro, precum și în orice alt sistem de vânzare online prin platformele distribuitorilor agreați de ARF.

La acest moment, mai spune ARF, nu e posibilă conexarea biletelor de călătorie și abonamentelor de transport metropolitan cu bilete și/sau abonamente integrate cu STB și/sau Metrorex și nici cu alte societăți de transport care desfășoară activități de transport alternative în alte zone metropolitane la nivel național.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole