OPSFPR sustine conducerea trenurilor de marfa doar de catre mecanicul de locomotiva

CFR Marfa continua investitiile in material rulantMembrii Organizatiei Patronale a Societatilor Feroviare Private din Romania (OPSFPR), care impreuna deruleaza peste 60% din traficul de marfa si peste 10% din traficul de calatori, precizeaza ca sistemul de lucru referitor la conducerea trenurilor de marfa doar de catre mecanicul de locomotiva functioneaza peste tot in Europa, cu exceptia ltaliei.

Mai mult, anunta OPSFPR, in Romania acest sistem de lucru nu exclude vechiul mod de condudere a trenurilor (cu echipe formate din doua persoane) fiind complementar cu acesta. Desi in alte tari acest mod de lucru se aplica pe toata reteaua feroviara, inclusiv pe zone de munte, in Romania se va aplica doar pe zone de campie, care au declivitati de maxim 6 la mie.

“La sediul Ministerului Transporturilor a avut loc dezbaterea publica pe marginea proiectului de ordin al ministrului transporturilor, referitor la conducerea trenurilor de marfa doar de catre mecanicul de locomotiva. In mass media au aparut comentarii din partea sindicatrelor feroviare, prin care acest sistem de lucru este prezentat ca fiind periculos pentru siguranta circulatiei trenurilor de marfa”, puncteaza OPSFPR.

De asemenea organizatia reaminteste ca pe reteaua feroviara din Romania inca din anul 2003 locomotivele trenurilor de calatori sunt conduse si deservite numai de catre mecanicul de locomotiva. Organizatia mentioneaza ca proiectul de ordin de ministru, aflat in dezbatere, s-a bazat si pe experienta altor administratii feroviare (unele care utilizeaza chiar locomotive din Romania) fiind constituit in scopul elaborarii lui un grup de lucru cu experti tehnici sub coordonarea Autoritatii Feroviare Romane.

OPSFPR regreta faptul ca initiativele Ministerului Transporturilor de deschidere si armonizare a reglementarilor feroviare, care conduc la modernizarea acestui mod de transport, sunt intampinate cu ostilitate de partenerii sociali.

Foto: CFR Marfa