spot_img
vineri, decembrie 3, 2021
spot_img

EXCLUSIV CFR Călători a introdus opriri la Parc Mogoșoaia la unele trenuri de Aeroport

La unele trenuri care fac legătura între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, CFR Călători a introdus opriri la Parc Mogoșoaia. De asemenea, aici oprește și o garnitură Interregio care circulă pe ruta București-Galați. De azi însă, trenurile de Aeroport sunt mai puține, deoarece se execută lucrări de sudură a șinelor pe noua conexiune feroviară.

Adrian Bărbulescu

opriri la Parc Mogoșoaia
FOTO Adrian Constantin Zofei

Mobilitatea locuitorilor din partea de nord a județului Ilfov este îmbunătățită, după ce operatorul feroviar de stat a introdus opriri la Parc Mogoșoaia pentru mai multe trenuri. O măsură bună luată de CFR Călători, care însă nu a fost anunțată prin niciun comunicat de presă, pentru ca oamenii să fie informați.

17 trenuri au opriri la Parc Mogoșoaia

Altfel, legătura dintre București Nord și Parc Mogoșoaia, punct de oprire situat pe Magistrala 700 București-Urziceni, imediat după pasajul de cale ferată de peste DN1A (a nu se confunda cu stația Mogoșoaia), este asigurată acum, zilnic, de nouă trenuri, dintre care opt Regio sau Regio Expres și un Interregio. Două dintre ele sunt trenuri care au ca destinație stația Aeroport Henri Coandă: R10711 (plecare București Nord 7,10, sosire Parc Mogoșoaia 7,22) și R10713 (7,50 – 8,02). Pe celălalt sens, avem doar opt trenuri, toate Regio sau Regio Expres, dintre care două pleacă de la Aeroport: R10726 (plecare Parc Mogoșoaia 16,46, sosire București Nord 16,57) și R10728 (17,26-17,37).

Pentru navetiștii din Mogoșoaia, cele două perechi de trenuri de Aeroport au avantajul că străbat distanța de 11 km până/ de la București Nord în doar 11 minute, față de 16 până la 20 de minute în cazul celorlalte.

Călătorie mai lungă cu două minute până la Aeroport

opriri la Parc Mogoșoaia gara lui Ion Țiriac stația Aeroport Henri Coandă
Stația de tren de la patinoarul lui Ion Țiriac este în construcție

Pentru cei care vor să meargă la Aeroportul Otopeni, cu plecare din București Nord (sau invers), oprirea la Parc Mogoșoaia aduce un timp de călătorie mai mare cu două minute.

La care, în curând, se vor mai adăuga alte două minute, după ce va fi finalizată stația PO Patinoar, din dreptul patinoarului Telekom Arena, deținut de miliardarul Ion Țiriac. Astfel, unele dintre trenurile de Aeroport vor avea două opriri intermediare pe traseu.

Peron nou la Parc Mogoșoaia

peron modern la Parc Mogoșoaia închidere de linie Pajura-Mogoșoaia
Peronul vechi de la Parc Mogoșoaia. FOTO Adrian Constantin Zofei

Conexiunea dintre Parc Mogoșoaia și Gara de Nord din București este un proiect susținut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.

De asemenea, proiectul a fost susținut și de primarul din Mogoșoaia, Paul Precup. Recent, acesta a contractat o firmă de construcții care a realizat un peron modern la Parc Mogoșoaia, în locul celui vechi, care punea probleme la urcarea și coborârea din tren.

Oprirea a cât mai multe trenuri la Parc Mogoșoaia a fost cerută în nenumărate rânduri și de președintele onorific al Club Feroviar, Octavian Udriște.

De azi, mai puține trenuri de Aeroport

se închide linia de Aeroport casele de bilete la CFR SA recepția liniei de OtopeniCompania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat joi oficial că, în perioada 25 ianuarie – 8 februarie 2021, pe relația București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București, antreprenorul va executa, în intervalul orar 8,40-14,30, lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției.

În perioada desfășurării lucrărilor, CFR SA a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 din cele 72 de trenuri prevăzute în orarul zilnic de circulație pe relația București Nord – Aeroport International Henri Coandă București T1. ”În ceea ce privește operatorul de transport feroviar Transferoviar Călători, precizăm faptul că acesta a solicitat din proprie inițiativă anularea a încă 4 trenuri (15028, 15029, 15020, 15021), care însă nu circulau în intervalul orar necesar desfășurării lucrărilor de sudură a șinelor și aparatelor de cale”, se arată în comunicatul dat publicității săptămâna trecută de CFR SA.

Alte două stații de cale ferată la Otopeni

gara lui Ion Țiriac

La începutul lunii viitoare, va fi dat în funcțiune și noul PO Aeroport, situat tot pe Magistrala 700, între Mogoșoaia și Balotești, imediat după pasajul de cale ferată de peste DN1.

Lucrările sunt pe final, iar atunci când investiția cuprinsă în proiectul de dublare a căii ferate Mogoșoaia-Balotești va fi gata, circulația feroviară în zonă va fi mult mai fluidă și se va îmbunătăți și mobilitatea locuitorilor din nordul Otopeniului.

În curând, după ce va fi pus în funcțiune și PO Patinoar, orașul Otopeni va avea nu mai puțin de trei stații de cale ferată funcționale. O a patra există de mult, pe centura feroviară a Bucureștiului, în partea de sud a orașului, însă ea nu este funcțională pentru trenuri de călători.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole