duminică, septembrie 26, 2021
spot_img

BREAKING Un operator privat se retrage de pe ruta București Nord-Aeroport Otopeni

Unul dintre cei doi operatori privați care pun în circulație trenuri pe ruta București Nord-Aeroport Otopeni se va retrage începând cu data de 1 iulie. Mai multe intervale orare ar putea rămâne descoperite, în condițiile în care CFR Călători a pasat la Autoritatea pentru Reformă Feroviară responsabilitatea redistribuirii traselor. ARF spune însă că CFR Călători trebuie să ceară trasă la CFR SA.

Adrian Bărbulescu

ruta București Nord-Aeroport Otopeni Patinoar PO este funcțional

Este vorba de Regio Călători, care a anunțat că începând cu 1 iulie nu va mai circula pe relația București Nord – Aeroport Henri Coandă.

”Începând cu data 01.07.2021 trenurile Regio Călători în relațiile :

București Nord Gr A – Aeroport H Condă T1 și retur;

București Nord Gr A – Ploiești Sud și retur

NU MAI CIRCULĂ”, se arată într-un ”anunț urgent” postat pe site-ul operatorului de transport feroviar de călători.

În același anunț se precizează și faptul că în data 30.06.2021 trenurile R-E 16057, R-E 16056, R-E 16059 și R-E 16058 în relația București Nord Gr A – Aeroport H. Coandă T1 și retur se anulează.

Regio Călători operează 20 de trenuri pe ruta București Nord-Aeroport Otopeni

Pe calea ferată care face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă Otopeni circulă zilnic 72 de trenuri (36 de perechi), la un interval de succedare de 40 de minute.

Garniturile sunt dispuse astfel:

  • SNTFC CFR Călători (operatorul național de transport feroviar de călători) – 42 de trenuri
  • Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 20 de trenuri
  • Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 10 trenuri.

Pe această  rută, Regio Călători are cel mai confortabil material rulant, automotoare Alstom seria 72500.

Trasele riscă să rămână neacoperite

La solicitarea adresată de Club Feroviar, CFR Călători nu a precizat dacă va prelua trasele rămase libere în urma retragerii Regio Călători și a pasat responsabilitatea către Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Dacă nu se va lua rapid o decizie, mai multe tronsoane orare riscă să  rămână descoperite și astfel cadența trenurilor de aeroport să fie afectată. Bunăoară, Regio Călători are  trenuri cu plecare din București Nord către Aeroportul Henri Coandă la orele 9,30, 11,10 , 12,30 și 13,50.

Gigi Gavrilă: ARF nu este gestionar de infrastructură

Președintele ARF, Gigi Gavrilă, a declarat însă pentru Club Feroviar că CFR Călători trebuie să ceară trasă/trase de la CFR SA: ”Alocarea traselor se face prin contractul de acces pe infrastructură care se încheie intre Operator si administratorul/gestionarul infrastructurii respective. ARF nu este gestionar de infrastructură”.
Deci mingea este în terenul CFR Călători.

Optimismul lui Cătălin Drulă, contrazis de realitate

Retragerea Regio Călători are loc, cel mai probabil, în contextul în care trenurile de aeroport circulă mai mult goale.

Însă ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, se arăta recent optimist și spunea  că  trenul Gara de Nord – Otopeni a înregistrat în ultima săptămână o medie zilnică de 1.000 de pasageri.

„Cifra zilei care ne bucură: peste 1000 pasageri pe zi, în medie, la trenul Gara de Nord-Otopeni, în ultima săptamână”, a scris el pe 14 iunie pe pagina sa de socializare. Traficul „continuă să crească, pe măsură ce revenim la normalitate și oamenii află de această opțiune. E o creștere semnificativă și vine în contextul unei reveniri a traficului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă – 17000 pasageri/zi, media ultimei săptămâni. Suntem încă departe de perioada ante-pandemie (38% față de perioada similară a anului 2019)”, scria Cătălin Drulă.

Se pare însă că optimismul ministrului nu ”s-a pupat” cu cifrele.

Alte Articole

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole