Concomitent cu Astra Trans Carpatic, apare un alt operator privat la Mangalia. Trenurile Regio Călători vor circula în sudul litoralului în sezonul estival.
Adrian Bărbulescu
”Regio Călători va opera în perioada 15.06.2019 – 08.09.2019 pe relația Brașov – Mangalia cu automotoare tip X72500”, a declarat pentru Club Feroviar directorul executiv al societății brașovene, Marius Pilu.
Regio Călători a cumpărat în vara anului trecut două astfel de automotoare Diesel de la societatea franceză de căi ferate SNCF. Ramele X 72500 sunt automotoare Diesel produse de Alstom pentru operatorul național francez în perioada 1997-2002. Trenurile au o viteză maximă constructivă de 160 km/h și se pot cupla. Fiecare vagon motor (cele terminale) este echipat cu două motoare MAN care dezvoltă un total de 800 cai putere, aducând puterea totală de tracțiune la 1600 cai putere (1200kW), cu transmisie hidromecanică Voith.
Cu un singur astfel de automotor, Regio Călători va putea transporta pe relația Brașov – Mangalia 228 de pasageri – 22 la calsa I și 206 la clasa a II-a. Cum ele se pot cupla, în funcție de cerere operatorul va putea să dubleze capacitatea.
Operator privat la Mangalia. Mersul trenurilor Regio Călători
Din București, pasagerii vor putea lua trenul Regio Călători către Mangalia nu din Gara de Nod, ci din Gara Băneasa, reducându-se astfel timpul de staționare în Capitală.
Marius Pilu a dezvăluit pentru Club Feroviar și mersul trenurilor pe această relație:
Dus: plecare ora 07:20 din Brașov – sosire ora 13:55 în Mangalia, cu următoarele opriri: Predeal (plecare ora 07:58), Azuga (plecare ora 08:07), Bușteni (plecare ora 08:13), Sinaia (plecare ora 08:23), Comarnic (plecare ora 08:39), Breaza (plecare ora 08:48), Câmpina (plecare ora 08:56), Florești Prahova (plecare ora 09:07), Ploiești Vest (plecare ora 09:21), București Băneasa (plecare ora 10:12), Fetești (plecare ora 11:24), Constanța (plecare ora 12:28), Eforie Nord (plecare ora 12:55), Eforie Sud (plecare ora 13:05), Costinești (plecare ora 13:23), Costinești Tabără (plecare ora 13:29), Neptun hc. (plecare ora 13:43), Neptun Hm. (plecare ora 13:48).
Întors: plecare ora 14:30 din Mangalia – sosire ora 21:05 în Brașov, cu următoarele opriri: Neptun hc. (plecare ora 14:43), Costinești Tabără (plecare ora 14:57), Costinești (plecare ora 15:03), Eforie Sud (plecare ora 15:20), Eforie Nord (plecare ora 15:29), Constanța (plecare ora 16:09), Fetești (plecare ora 17:00), București Băneasa (plecare ora 18:18), Ploiești Vest (plecare ora 19:08), Florești Prahova (plecare ora 19:20), Câmpina (plecare ora 19:32), Breaza (plecare ora 19:38), Comarnic (plecare ora 19:46), Sinaia (plecare ora 20:01), Bușteni (plecare ora 20:10), Azuga (plecare ora 20:16), Predeal (plecare ora 20:27).
Oportunitate pentru operatorii privați
Este pentru prima oară când pe secția Constanța Mangalia (linie simplă neelectrificată) pătrund operatori feroviari privați.
Oportunitatea a apărut ca urmare a faptului că în ultima perioadă CFR Călători a redus de la an la an numărul trenurilor directe cu destinația Mangalia, din cauza deficitului acut de vagoane cu care se confruntă. Societatea de stat are în prezent un parc activ de aproximativ 800 de vagoane, așa cum reiese din Raportul de activitate al CFR Călători pe 2018, prezentat în exclusivitate de Club Feroviar. În plus, 2018 a fost primul an în care operatorul de stat nu a mai început programul Trenurile Soarelui pe 10 sau 15 iunie, ci abia pe 30 iunie.
Anul acesta, la fel ca Regio Călători, și Astra Trans Carpatic va începe să circule spre litoral pe 15 iunie.