miercuri, octombrie 9, 2024
spot_img

Omisiuni ale CFR SA privind debarcarea directorului economic al Regionalei București

CFR SA a trimis o cerere de drept la replică după articolul Club Feroviar „Consecințele abuzurilor lui Ion Simu-Alexandru. Organigrama CFR București modificată, salariile nedreptățiților plătite din bani publici”. Adevărurile companiei sunt prezentate doar pe jumătate, celaltă jumătate urmând a fi prezentată de noi în continuarea precizărilor CFR SA. Debarcarea directorului economic e prezentată doar parțial.

Cererea de drept la replică se referă la articolul în care susțineam că CFR SA este obligată la modifice organigrama Regionalei București în sensul reangajării fostului director economic Radu Liviu Dorel pe funcția deținută anterior debarcării sale din funcția de conducere.

Debarcarea directorului economic și la Brașov

Mai informam că CFR SA va fi obligată să achite din fonduri publice, nu din buzunarul directorului general, diferențele salariale dintre cele corespunzătoare funcției de director economic deținute și cele corespunzătoare retrogradării lui Radu Liviu Dorel. Redăm integral, fără comentarii inserate, precizările trimise joi de către CFR SA, după care vom prezenta jumătate de adevăr nerostit de companie și care confimă faptul că atât Radu Liviu Dorel, cât și colega sa de la Brașov, Cristina Neag, au fost abuziv debarcați (ca să nu spunem concediați, căci concedierea presupune pierderea integrală a calității de angajat, nu doar a funcției deținute). Precizările CFR SA sunt incluse și în articolul menționat.

Întrucât articolul ’’Consecințele abuzurilor lui Ion Simu-Alexandru. Organigrama CFR București modificată, salariile nedreptățiților plătite din bani publici’’, (publicat sub semnătura dumneavoastră, în data de 25.07.2023) conține atacuri nefundamentate la adresa Directorului General al CFR SA, transmitem următorul

DREPT LA REPLICĂ:

Afirmațiile din cuprinsul respectivului articol, conform cărora ’’ Adunarea Generală a Acționarilor CFR SA a aprobat modificarea organigramei Regionalei București pentru a fi pusă în aplicare o decizie a Justiției, după concedierea abuzivă de anul trecut a lui Liviu Dorel Radu, fost director adjunct pe sectorul economic al Regionalei București……Organigrama CFR București, instrumentul perfect de a scăpa de nedoriți Directorul Economic al Regionalei București, Liviu Dorel Radu, a fost dat afară în luna mai a anului trecut. Radu deținea funcția de director adjunct al sectorului economic care însă a fost desființat și reînființat cu alt nume, cel mai probabil pentru a scăpa de acesta.’’ sunt eronate.

Menționăm faptul că, modificarea organizatorică la care faceți referire, s-a efectuat respectând un cadru unitar și a fost valabilă pentru toate cele 8 Sucursale Regionale CF, nu numai pentru Sucursala Regională CF București. De asemenea, este important de precizat faptul că, modificarea organigramei cadru de Sucursală Regională CF, a fost aprobată de CA și AGA, iar punerea acesteia în aplicare s-a realizat prin Directorii Sucursalelor Regionale CF, conform reglementărilor interne ale CFR SA.

În consecință, este vorba despre modificări organizatorice la nivelul tuturor Sucursalelor Regionale CF (8), care au condus la desființarea unor posturi, printre care și cele de Director Adjunct Economic, inclusiv al postului de Director Adjunct Economic, ocupat de domnul Radu Liviu Dorel.

Ținând cont de noua organizare, având în vedere și desființarea postului de Director Adjunct Economic din cadrul Sucursalei Regionala CF București, Directorul Sucursalei, în baza competențelor, i-a adus la cunoștință domnului Radu Liviu Dorel lista locurilor de muncă compatibile cu pregatirea profesională, disponibile, precum și faptul că, în conformitate cu prevederile art. 64(3) din legea nr. 53/2003-Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, salariatul poate să își manifeste, în scris, consimțământul cu privire la un nou loc de muncă din lista locurilor de muncă. Prin urmare, menționăm faptul că nu este vorba despre concedierea abuzivă a domnului Radu Liviu Dorel, cum afirmați în articol.

De asemenea, este important de precizat faptul că aceste modificări organizatorice au fost efectuate în scopul îmbunătățirii activității desfășurate la nivelul Sucursalelor Regionale CF, rezultând optimizarea circuitelor decizionale, informaționale și de execuție.

Din aceste considerente, CNCF CFR SA își menține punctul de vedere privind eficiența măsurilor organizatorice adoptate, însă, având în vedere caracterul definitiv al Sentinței Civile nr. 6643/24.10.2022, pronunțată de Tribunalul București în Dosarul nr. 18693/3/2022, deși nu este în concordanță cu politica Companiei, a fost pusă în aplicare prin Hotărârea AGA nr. 24/25.07.2023.

Considerăm astfel că articolul dumneavoastră are un singur scop, și anume de a denigra și prejudicia imaginea Companiei CNCF CFR SA și a Directorului General.

În consecință, pentru informarea corectă opiniei publice, vă solicităm publicarea acestui DREPT LA REPLICĂ, în integralitate, pe aceeași pagină cu articolul incriminator.

Care este adevărul

Este adevărat că desființarea posturilor de director adjunct pe sectorul economic s-a făcut la toate cele opt regionale CFR SA. Este însă singura chestiune adevărata spusă de CFR SA. Ce nu spune compania și aceste aspecte sunt confirmate în discuții cu oficiali ai CFR SA sub protecția anonimatului, este că la șase regionale din opt pe noile structuri organizatorice rezultate în urma reorganizării au fost puși foștii directori.

Doar la București și la Brașov foștii directori nu au fost numiți. Este relevant faptul că ambii directori lăsați fără funcție s-au adresat Justiției și ambilor li s-a dat dreptate. În cazul Cristina Neag s-a hotărât ca aceasta să ocupe funcția de director în noua structură economică înființată după reorganizare, în timp ce în cazul lui Radu Liviu Dorel Justiția a hotărât reînființarea fostei structuri, cu renumirea acestuia în funcție de conducere. Desigur, directorii structurilor economice de la celelalte șase regionale re-numiți în noile funcții nu au avut obiecții și nu s-au adresat instanțelor de judecată.

Faptul că o instanță judecătorească a dat dreptate unui angajat și a respins cererile CFR SA este argumentul suprem că decizia CFR SA fost ilegală, incorectă, oricât ar susține CFR SA în precizările sale că ”CNCF CFR SA își menține punctul de vedere privind eficiența măsurilor organizatorice adoptate”.

Punerea sub semnul întrebării a deciziilor judecătorești este de neconceput într-o democrație, într-un stat de drept.

La nivelul companiilor din România, în special de stat, există o practică a desființării unor structuri organizatorice și apoi de reînființare a acestora cu numirea altor persoane. Dorința managementului general este de a scăpa de persoanele neagreate prin așa-zise măsuri de eficientizare managerială în loc de „debarcări” pe față ale acestor persoane. De exemplu, nu mai departe de acum doi ani, un proces similar a avut loc la ANCOM, iar șeful debarcat al Regionalei a cerut daune de 500 mii lei, potrivit profit.ro.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole