marți, mai 7, 2024
spot_img

Ombudsrail din Belgia a primit anul trecut un număr record de plângeri ale pasagerilor

În 2023, Ombudsrail din Belgia a procesat 3.861 de dosare (cu 11% mai multe decât în 2022) și a intervenit în cazul a 2.732 de plângeri depuse de pasagerii feroviari.

Dacă includem și cele din exercițiile anterioare soluționate anul trecut, ajungem în total la 3.186 de plâmgeri, se arată în raportul anual de activitate al Ombudsrail din Belgia, făcut recent publicității.

Chiar dacă ecartul s-a redus (de la 26% la doar 8%), plângerile legate de traficul internațional au fost mai numeroase decât cele referitoare la traficul intern, se precizează în documentul citat. În anasamblu (trafic intern și internațional), pe locul 1 în topul problemelor raportate în 2023 se află plângerile la adresa companiilor feroviare (20,1%), iar pe locul 2 întârzierile, trenurile anulate și ratarea legăturilor (19,5%). Aceste prime poziții sunt identice cu cele consemnate în 2022. Pe locul 3 însă rambursarea sau schimbarea biletelor, care figura în 2022, a fost înlocuită de regularizări și de amenzi (9,7%).

În aproape 80% dintre plângerile soluționate, petentul a obținut câștig de cauză, total sau parțial, și a pierdut în 16% din cazuri. Restul reprezintă procedurile oprite de către petent sau de către ombudsman.

60 de recomandări făcute de Ombudsrail din Belgia

În 2023, Ombudsrail a făcut 60 de recomandări (aproape dublu față de cifra din 2022). Cea mai mare parte a acestora se referă la daunele indirecte suferite de pasageri (zboruri ratate, suma plătită la taxi etc, anularea unui tren internațional și o amendă administrativă. Din total, 43 de recomandări au vizat operatorul de stat SNCB; 14 Thalys; 2 Trainline; 1 Eurostar. Dintre aceste recomandări, 16 au fost urmate, iar alte 13 au fost aplicate parțial.

Ombudsmanul regretă că noul Regulament European 2021/782 referitor la drepturile și obligațiile pasagerilor feroviari nu a avut ca efect o reală îmbunătățire a condițiilor de călătorie. De asemenea, instituția denunță inflexibilitatea sistemului de amenizi administrative, care sunt deseori aplicate fără multe nuanțe și fără empatie.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole