miercuri, iunie 7, 2023
spot_img

S-au depus patru oferte pentru modernizarea gării Timișoara Nord. Moștenirea lui Dobre

La termenul limită, Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a primit patru oferte pentru modernizarea gării Timișoara Nord.

După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat la începutul lunii trecute anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 + acces tunel pietonal”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit într-un an și jumătate, este de 24.306.130 de lei, echivalentul a aproape cinci milioane de euro.

Lansarea procedurii este justificată prin faptul că în prezent clădirea Gării Timișoara Nord nu mai corespunde cerințelor actuale privind asigurarea unor condiții optime desfășurării activităților și a exigențelor de calitate impuse de legislația în vigoare. Clădirea Gării de Nord Timișoara este alcătuită din șase corpuri comasate într-un ansamblu. Construcția prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare. Prin realizarea lucrării se urmărește reabilitarea fațadelor ansamblului Gării de Nord, intervenții asupra tunelului pietonal de acces la peroane, intervenții la copertina peronului 1 și refacerea piațetei gării.

Patru firme și asocieri au depus oferte pentru modernizarea gării Timișoara Nord

Termenul limită de depunere a ofertelor a fost data de 7 noiembrie 2022 (luni). Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse patru oferte, astfel:

  1. Ofertant unic: Manelli Impresa
  2. Asociere: GDO MOV Impex S.R.L. (Leader), CMA Construct Development
  3. Asociere: Constructim S.A. (Leader), Consinstal Concept S.R.L., S.C. Reno All & Construct S.R.L.,
  4. Asociere: Lăstun SRL (Leader), Trovacasa, Petrocon, IAS-ROB Company SRL, JDA Consult SRL.

Primul contract, semnat de Gheorghe Dobre și reziliat de Ludovic Orban

Prima tentativă de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a început în 2005, pe vremea când ministru al Transporturilor era Gheorghe Dobre, de formație ceferist și cel care a dat drumul trenurilor cu mineri spre București în iunie 1990.

În acel an, firma israeliană Poldmir Construction Ltd a obținut autorizația de construcție. Lucrările, în valoare de 9,2 milioane de euro, vizau galeriile comerciale din stație, sălile de așteptare și peroanele, adică o suprafață construită de aproximativ 3.300 mp. Șantierul ar fi trebuit să se încheie, potrivit contractului, la mijlocul anului 2007, ceea ce nu s-a întâmplat, iar constructorii israelieni au justificat întârzierile prin faptul că firma de consultanță nu le confirma lucrările.

Trei ani mai târziu, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, a anunțat rezilierea contractului.

CITEȘTE și Modernizarea gării Timișoara Nord, blocată de la Gheorghe Dobre la Sorin Grindeanu

Ultimele Articole