marți, iunie 3, 2025

Două oferte pentru modernizarea Pieței Traian din Timișoara, inclusiv liniile de tramvai

La licitația organizată de Primăria Timișoara pentru modernizarea Pieței Traian, inclusiv liniile de tramvai, au fost depuse două oferte.

La începutul lunii martie, așa cum am scris atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost publicat anunțul de licitație cu titlul ”Execuţie lucrări aferente proiectului <Regenerare urbană – Zona Piața Traian>”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a fi semnat este de 120.241.908,27 lei, echivalentul a peste 24 de milioane de euro.

Inițial, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 9 aprilie 2025, ora 15:00. Apoi, acesta a fost decalat, din cauza unei contestații depuse de o firmă al cărei nume a fost anonimizat. Ulterior, după soluționarea contestației, a apărut și anunțul din SEAP cu ofertele depuse. Acestea sunt:

  1. Ofertant unic: PORR Construct

Subcontractanți: Termis, Altimate, S.C. Banat Archaeosave SRL, Electroechipament Industrial, Quark Impex

  1. Asociere: Theda Mar Design (lider), Optica Sofia, Citadina 98, Tancrad, Lemacons, Constructim SA

Subcontractanți: Altimate, Tehnodomus SRL, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, Rotermit, Soluții Electrice Integrate SRL, Gaia Bio Systems SRL



Vor fi reabilitate liniile de tramvai

Zona de intervenție a proiectului este localizată în Municipiul Timișoara și este formată din piețe și străzi publice aflate în proprietatea și domeniul public al Muncipiului Timișoara: B-dul. 3 August 1919 (parțial), Piața Romanilor, Piața Traian, str. Ion Mihalache (parțial), Str. Ștefan cel Mare (parțial), Str. Costache Negruzzi (parțial), Str. Dacilor, Piața Petru Rareș, Str. Dr. Gheorghe Marinescu, Str. Episcop Ioseph-Lonovici, str.Rabin Dr. Ernest Neumann, Str. Zăvoi, Str. Ion Luca Caragiale, Str. Ecaterina Teodoroiu (parțial), Str. Constantin Titel Petrescu, Str. Anton Pann, Piața Acad. Corneliu Micloși, Str. Petre Ispirescu (parțial). Zona vizată în proiect este constituită din Cartierul Fabric, cunoscută sub denumirea „zona Traian”, care se află în partea de est a Municipiului Timișoara, aproape de zona centrală și conectează centrul orașului prin podul Decebal. În prezent, Cartierul Fabric se organizează în jurul a patru piețe: Piața Academician Corneliu Micloşi, Piața Romanilor, Piața Petru Rareş şi Piața Traian.

Cartierul este accesibil în principal cu tramvaiul, acest mijloc de transport având și o istorie aparte în Timișoara, se arată în anunțul de licitație. Accesul principal dinspre centrul orașului se face de pe podul Decebal, pe B-dul. 3 August 1919. Proiectul propune utilizarea mai eficientă a spațiului public prin eliminarea traficului de tranzit din zona Pieței Traian și introducerea unui sistem de sensuri unice și străzi rezidențiale, echilibrând astfel raportul între suprafețele rezervate traficului auto motorizat și cele destinate mobilității alternative, zonelor pentru recreere, alimentație publică, spații plantate, locuri de joacă etc.

Totodată, transportul public cu tramvaiul va fi prioritizat prin restricționarea traficului cu autoturisme personale pe unele tronsoane și prin reabilitarea liniei de tramvai (477 m linie dublă și 147 m linie simplă).

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole