joi, ianuarie 23, 2025
spot_img

CFR SA a primit oferte pestrițe pentru modernizarea haltelor Costinești Tabără și Neptun

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a primit trei oferte la licitațiile lansate luna trecută pentru modernizarea haltelor Costinești Tabără și Neptun din sudul litoralului. Printre cei care vor să modernizeze cele două halte se numără firma unui condamnat penal, o alta pentru care ministrul Sorin Grindeanu a chemat Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, plus o companie tucească ce joacă la două capete. Pe lângă ele, în asocieri sunt și firme serioase din domeniul construcțiilor feroviare.

Pe 19 octombrie, administratorul infrastructurii feroviare din România anunța că a lansat licitațiile pentru modernizarea clădirilor de călători din cele două halte, investiții în valoare totală estimată de 33.498.819,94 de lei, sursa de finanţare fiind prevăzută în Programul Transporturi (PT) 2021-2027, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Contractele ce se vor încheia vizează elaborarea proiectelor tehnice și execuția lucrărilor de modernizare a celor două clădiri de călători din haltele Neptun și Costinești Tabără, valoarea estimată pentru fiecare stație CF fiind de 18.213.251,82 de lei fără TVA pentru Neptun Hc și 15.285.568,12 de lei fără TVA pentru Costinești Tabără Hc.

Trei oferte la licitația pentru modernizarea haltelor Costinești Tabără și Neptun

modernizarea haltelor Costinești Tabără și Neptun Litoralul pentru toți Trenurile Soarelui 2021Termenul de depunere a ofertelor a fost data de 27 noiembrie 2023, ora 15.00, însă anunțurile din SEAP (disponibile AICI și AICI) au apărut abia marți după-amiază. Ofertele depuse sunt identice în cazul ambelor licitații, după cum urmează:

  1. Ofertant unic : CMA Construct Development

Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. – subcontractant

SC Velmanit Impex SRL – terț și subcontractant

Baicons Impex S.R.L. – terț și subcontractant

San Electroterm Grup – terț și subcontractant

  1. Asociere: GDO MOV Impex S.R.L. (lider), 3D Arhigrup

Alfred Net – terț și subcontractant

Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. – subcontractant

Abed Nego Com – terț și subcontractant

  1. Asociere: Construct ING (lider), Pro Ami’s Consulting S.R.L., Spiact Craiova, Arcada Company, I.S.P.C.F.,

Europan Prod S.A. – subcontractant.

GDO MOV, firma pentru care Grindeanu a trimis Corpul de Control la Gara de Nord

ucraineni în Gara de Nord inaugurarea Gării de Nord lucrări la Gara de Nord ridicarea gunoiului din Gara de Nord persoanele fără adăpost din gări Gara de Nord modernizarea Gării de Nord gunoi din Gara de Nord ora oficială de vară salubrizare în Gara de Nord mutarea Gării de Nord modernizarea Gării de Nord Euro 2020 pană de curent în gara de nord modernizarea Gării de NordGDO MOV Impex este una dintre firmele ce au compus asocierea care a câștigat contractul de 100 de milioane de euro pentru modernizarea Gării de Nord din București.

Este vorba de o companie înregistrată în Baia Mare, judeţul Maramureş, deţinută integral de Delia Goie. Firma, care nu are un site propriu de prezentare, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 35,2 milioane de lei, în creştere cu 71% faţă de anul precedent. Delia Goie este totodată managerul complexului turistic Apa, situat la limita dintre judeţele Satu Mare şi Maramureş, în apropierea localităţii Apa.

Conform datelor de la Ministerul Finanțelor, firma are ca obiect principal de activitate ”Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”. După ce desemnarea GDO MOV drept câștigătoare a contractului pentru Gara de Nord a generat un imens scandal, ministrul Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control al Ministerului Transporturilor să verifice procedura de atribuire. De notat faptul că atribuirea a fost contestată de Construcții Erbașu și de CMA Construct Development. Pe aceasta din urmă o găsim ca ofertant pentru contractul referitor la haltele Costinești Tabără și Neptun, competitor direct al celei pe care a contestat-o la București Nord.

Construct ING, firma unui condamnat penal

CFR Călători a pierdut definitiv procesul director la CFR Călători achitat definitiv dat afară de la Regionala București ieșeancă a păgubit CFR SA furt de la calea ferată executare silită la STB Greva STB suspendarea grevei STB reducerea salariilor la metrou calea ferată Brașov-SighișoaraUn alt ofertant la licitația CNCF CFR SA pentru haltele de la malul mării este firma Construct ING din negrești Oaș, înființată în 1994 de Gheorghe Cicio, care ulterior i-a transferat toate acțiunile fiului său, Vasile Cicio.

În iunie 2022, omul de afaceri Gheorghe Cicio, condamnat definitiv, în luna aprilie a aceluiași an, la trei ani de închisoare cu executare pentru spălare de bani, a fost eliberat din penitenciar. Aceasta după ce Curtea de Apel Cluj a admis o contestație în anulare în care a fost invocată Decizia nr. 358 a CCR privind prescripția penală și a dispus ”punerea de îndată în libertate a condamnatului”. Pe 29 aprilie 2022, Curtea de Apel Cluj îl condamnase definitiv la trei ani de închisoare, pentru spălare de bani, și dispusese confiscarea de la acesta a peste un milion de lei, bani care ar fi făcut obiectul infracțiunii comise acum 11 ani pentru care Cicio și un alt inculpat au fost judecați.

Recent, Construct ING a mai primit un contract feroviar în Dobrogea, ce are ca beneficiar final Armata Americană, după cum a scris Club Feroviar.

Turcii de la Yapı Merkezi joacă la două capete

Studiind ofertele depuse la licitațiile pentru modernizarea haltelor Costinești Tabără și Neptun, nu putem să nu remarcăm că societatea turcească Yapi Merkezi joacă la două capete. Mai exact, ea este prezentă ca subcontractant și în prima, și în a doua ofertă, ceea ce ne duce cu gândul la faptul că ei vor executa lucrările propriu-zise.

Compania tucească este una mare, cu un portofoliu vast de proiecte. În domeniul feroviar, în România a câștigat contracte pentru lucrări de tip Quick Wins pe mai multe loturi de pe Magistrala 100 între București și Craiova și pe linia ferată București-Pitești.

Lucrările care vor fi făcute în haltele Costinești Tabără și Neptun

Revenind la licitațiile la care au fost depuse acum ofertele, durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor este de 12 de luni, pentru fiecare dintre ele.

Modernizarea clădirilor din cele două halte de călători include următoarele lucrări:

– clădiri noi de călători;

– peroane noi, inclusiv rampe pentru persoanele cu dizabilități;

– sistematizarea accesului la peroane;

– amenajarea trecerilor la nivel;

– garduri de protecție în zona liniilor;

– instalații moderne de telecomunicații și pentru siguranța circulației;

– sistem de supraveghere video.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole