spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

Două oferte pentru modernizarea gării Curtea de Argeș. Contract de 2,1 milioane de euro

Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a primit două oferte la licitația pentru modernizarea gării Curtea de Argeș.

După cum a scris atunci Club Feroviar, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat la începutul lunii octombrie anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reparații, reabilitare și restaurare clădire călători din stația CF Curtea de Argeș (proiectare și execuție)”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de trei ani, este de 10.590.404,4, echivalentul a peste 2,1 milioane de euro.

Clădirea de călători din stația Curtea de Argeș se află situată în intravilanul municipiului Curtea de Argeș, pe str. 1 Mai, nr. 4, județul Argeș și are aferent un teren cu o suprafață de 19.934 mp din acte și măsurători. Acest imobil este înscris în Lista Monumentelor Istorice la poziția 444 cu codul LMI-AG-II-m-A-13627 cu denumirea „Gara” și datare 1880 și totodată face parte din situl urban ”Orașul istoric Curtea de Argeș”, înregistrat în LMI la poziția 474 cu codul AG-ÎI-s-A-13645. Clădirea de călători, cu o suprafață construită de 507.00 mp este amplasată pe o suprafață de teren de 19.934 mp care face parte din domeniul public al Statului român și administrată de Ministerul Transporturilor.

Modernizarea gării Curtea de Argeș, disputată de o firmă și o asociere

Termenul limită de depunere a ofertelor la această licitație a fost luni după-amiază, 7 noiembrie 2022. Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse două oferte, astfel:

  1. Ofertant unic: Stefa Steel Solutions SRL
  2. Asociere: Euras (Leader), Arhing SRL.

Restaurarea gării, cu avizul Ministerului Culturii

Lucrările propuse vor ține cont de concluziile studiilor și expertizelor de specialitate și se vor încadra în lucrări de reparații și consolidare structură de rezistență, restaurare finisaje și componente artistice din lemn, piatră, ceramică, metal, înlocuirea învelitorii, asterelei și a sistemului de colectare ape pluviale (jgheaburi și burlane), reparații locale și biocidare la șarpantă, înlocuirea instalațiilor electrice, termice și sanitare – instalații ce țin de funcționarea clădirii în regimul unei clădiri administrative în general și nu se referă la instalațiile speciale în plus care țin de funcționarea clădirii ca unitate de cale ferată. Lucrările ce se vor executa vor ține cont de caracterul de monument istoric al clădirii, ceea ce impune ca ele să se realizeze cu materiale și tehnici specifice, compatibile cu cele originale ale clădirii și numai cu Avizul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

Gara a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, la doar un an de la începerea lucrărilor de construcție, când a avut loc şi punerea în circulaţie a căii ferate Piteşti – Curtea de Argeş. Cu excepţia lui Carol al II-lea, al cărui sicriu a fost adus aici în februarie 2003 cu un vehicul militar, toţi regii înmormântaţi la Mănăstirea Curtea de Argeş au fost aduşi aici pe calea ferată.

În decembrie 2017, cu câteva zile înainte ca trenul purtând sicriul cu trupul Regelui Mihai să ajungă aici, Gara Regală din Curtea de Argeş a fost acoperită cu un mesh pentru a nu se vedea starea de degradare a clădirii.

Ultimele Articole