luni, martie 10, 2025
spot_img

Trei oferte depuse pentru modernizarea căii ferate din Portul Constanța, etapa III

La licitația organizată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea căii ferate din Portul Constanța, etapa III, au fost depuse trei oferte.

Administratorul infrastructurii a anunțat că azi, 10 martie 2025, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii: „Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”.

În cadrul procedurii, au fost depuse următoarele oferte:

– Porr Construct;

– ⁠Asocierea Arcada Company (Ofertant lider) și Alstom Transport S.A (Ofertant asociat);

– ⁠Asocierea Bawi Construction (Ofertant lider) și Swietelsky Construct SRL (Ofertant asociat).

Valoarea financiară estimată a contractului este de 619.509.527,76 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, AXA 3 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată, precum și din Titlul de cheltuială 56 – Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare/56.48 – Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.

Durata de implementare a contractului, de la data Ordinului de începere este de 37 de luni, din care șapte luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuția lucrărilor.



Ce lucrări se vor face

În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:

Port Constanța Sud

– Stația Agigea Sud (inclusiv linia de legătura între Agigea Ecluză și Agigea Sud);

– ⁠Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză și Port Constanța Ferry Boat;

– ⁠Port Constanța Ferry Boat.

Zona de interes din afara portului

– CMT Constanța.

Principalele beneficii așteptate prin implementarea proiectului de investiții „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța” sunt:

– Creșterea calității transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;

– ⁠Accesibilitatea și conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T;

– ⁠Facilitarea unui nivel optim de integrare și interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare/ încheiere al coridorului rețelei de bază Rin-Dunăre;

– ⁠Eliminarea blocajelor de pe această secțiune;

– ⁠Îmbunătățirea și menținerea calității infrastructurii în ceea ce privește siguranța, securitatea, eficiența;

– ⁠Sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar;

– ⁠Sprijinirea economiei naționale;

– ⁠Posibila atragere a noilor investitori în zona respectivă, îmbunătățind astfel piața locală/ regională a forței de muncă.

Amintim că procedurile anterioare pentru modernizarea căii ferate din Portul Constanța au fost atribuite, în majoritatea lor, către asocierea Bawi-Swietelsky. Aceasta din urmă a fost implicată într-un imens scandal privind oferirea de mită unor oficiali români, care s-a soldat cu condamnări la ani grei de închisoare, așa cum am scris la vremea respectivă.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole