spot_img
joi, decembrie 8, 2022
spot_img

19 oferte pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor. Care sunt acestea

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat marți după-amiază că 19 operatori economici au depus oferte la licitațiile pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Licitațiile care vizează achiziţia serviciilor de proiectare şi de execuţie a lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă au fost lansate în primele zile ale anului în curs.

În cadrul procedurilor de licitație publică, împărțite în patru loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:

Lot 1 Cluj-Napoca –  Aghireș – 5 operatori economici

  1. Asocierea FCC Construccion S.A., CCN Altyapi Yatirimlari ve Inșaat Anonim Șirketi Ankara Sucursala București, Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
  2. PORR Construct
  3. Asocierea S.C. Alstom Transport S.A. Arcada Company
  4. Asocierea Webuild SPA – Milano (fosta Astaldi – n.red.), Salcef, Impresa Pizzarotti& C SPA Italia S.P.A.
  5. Yapi Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş., Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S

Valoarea financiară estimată: 1.505.138.213,54 lei, fără TVA.



Lotul 2 Aghireș – Poieni – 4 operatori economici

  1. Asocierea Arcada Company, Alstom Transport S.A
  2. Asocierea FCC Construccion S.A, CCN Altyapi Yatirimlari ve Inșaat Anonim Șirketi Ankara Sucursala București, Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
  3. Asocierea Webuild SPA – Milano, Salcef SPA, Impresa Pizzarotti& C SPA Italia S.P.A.
  4. Asocierea Yapi Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.., Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S

Valoarea financiară estimată: 1.472.917.742,19 lei, fără TVA



Lotul 3 Poieni – Aleșd – 4 operatori economici

  1. Asocierea Railworks: Alstom Transport SA – Arcada Company S.A. (lider de asociere)
  2. Asociere FCC Construccion S.A. – Gülermak – CCN
  3. Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti& C SPA- Salcef SPA
  4. Asocierea Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.168.599.348,22 lei, fără TVA.



Lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria – 6 operatori economici

  1. PORR Construct SRL – ofertant unic
  2. Asocierea Railworks: Alstom Transport SA (lider de asociere) – Arcada Company S.A.
  3. Asociere FCC Construccion S.A. – Gülermak – CCN
  4. Asocierea Drum Asfalt SRL și Zue Spolka Akcyjna
  5. Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti& C SPA- Salcef SPA
  6. Asocierea Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.418.935.784,51 lei fără TVA.

Obiectivele proiectului privind modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor

Obiectivul general al contractelor este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare);

►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

►maximizarea capacității de tranzit;

►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: șase luni pentru proiectare, 36 de luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție este de minimum 60 de luni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Ultimele Articole