joi, aprilie 24, 2025

Francezii și nemții se bat pe un contract de 130 de milioane de euro la SRCF Iași și Galați

Două asocieri, conduse de Alstom respectiv Siemens, vor contractul de 130 de milioane de euro pentru centralizare electronică feroviară cu sucursalele regionale de căi ferate Iași și Galați.  

La finele lunii noiembrie 2024, așa cum am scris atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară -Lot 4 – Sectoare CF: Lotul 4 – Sucursalele Regionale CF Iași și Galați- Proiectare și execuție”. Valoarea totală estimată a contractului finanțat din PNRR este de 654.356.699,4 lei, echivalentul a peste 130 de milioane de euro.

În cadrul contractului se vor efectua servicii de proiectare și asistență tehnică din partea proiectantului și execuție a lucrărilor pentru modernizarea instalaţiilor de semnalizare feroviară din staţiile de cale ferată ale sectoarelor: Vaslui-Iaşi (staţiile Bălteni, Rebricea, Scânteia, Grajduri, Bîrnova, Ciurea); Bârlad-Vaslui (staţiile Zorleni, Banca, Crasna, Munteni, Vaslui); Tecuci-Bîrlad (staţiile Tecuci, Frunzeasca, Berheci, Nichişeni, Tutova, Bîrlad); Vereşti-Botoşani (staţiile Bucecea, Leorda, Botoşani); Bacău-Piatra Neamţ (staţiile Gîrleni, Buhuşi, Podoleni, Roznov, Piatra Neamţ).



Au fost depuse două oferte

Termenul limită de depunere a ofertelor a fost marți, 18 martie 2025. Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:

  1. Asociere: S.C. Alstom Transport S.A. (lider), San Electroterm Grup, Arcada Company

Subcontractant: Baicons Impex S.R.L.

Terț și subcontractant: I.S.P.C.F.

Terț: Alstom Ferroviaria

  1. Asociere: Siemens Mobility (lider), Elsitel Elektromekanik İnşaat Proje Ticaret ve Sanayi A.Ş., IMSAT

Subcontractant: Baicons Impex S.R.L.

Terț și subcontractant: I.S.P.C.F.

Terț: Siemens Mobility Austria GmbH.

Durata contractelor este de 90 de luni de la data precizată în Ordinul de Începere și până la data recepției finale, din care 30 de luni, adică doi ani și jumătate, pentru proiectare și execuție. Având în vedere că evaluarea ofertelor este programată să aibă loc pe 24 aprilie 2025, va fi ratat termenul limită de accesare a finanțării prin PNRR, respectiv finalizarea lucrărilor în anul 2026. Lucrarea va trebui finanțată din bugetul de stat sau va rămâne începută și neterminată, ca multe altele din România.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole