Asocieri conduse de trei giganți mondiali se bat pe contractul de 100 de milioane de euro licitat de SRCF București pentru centralizare electronică feroviară.
Pe 12 noiembrie 2024, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că Sucursala Regională de Căi Ferate București a lansat licitaţia pentru centralizare feroviară pe București-Pitești și București-Urziceni, așa cum am scris atunci.
Este vorba de procedura de achiziție a serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru sporirea eficienței și a siguranței feroviare, prin creșterea nivelului de centralizare a instalațiilor de semnalizare feroviară, pe sectoarele feroviare București-Pitești și București-Urziceni (Lotul 1), potrivit anunțului din sistemul electronic de licitații publice.
Valoarea financiară totală estimată a achiziției este de 499.335.025,93 lei fără TVA (100 de milioane de euro), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri PNRR – Cap I.1 – Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare din Pilonul I – Tranziţia verde, Componenta C4 – Transport sustenabil, respectiv „Centralizări electronice şi electrodinamice”, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, și din veniturile proprii ale CNCF CFR SA, precum și din alte surse legal constituite. Termenul limită de depunere a ofertelor a fost data de 5 martie 2025, ora 15:00.
Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:
- Asociere: Hitachi Rail GTS Romania (lider), Tema Energy, Elmet Group Metal & Electric
Terț: Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH
- Asociere: Siemens Mobility (lider), Elsitel Elektromekanik İnşaat Proje Ticaret ve Sanayi A.Ş.
Terț: Siemens Mobility GmbH
Subcontractanți: ISPCF, IMSAT
Terț și subcontractant: Baicons Impex SRL.
- Asociere: S.C. Alstom Transport S.A. (lider), San Electroterm Grup, SPIACT Craiova, Arcada Company
Terț și subcontractant: Baicons Impex SRL.
Subcontractant: ISPCF.
Sistemul de centralizare electronică feroviară va fi introdus în 20 de stații CF
Contractul prevede elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a instalațiilor de semnalizare în 20 de stații aflate pe cele două sectoare de cale ferată, astfel:
– București-Pitești: stațiile Săbăreni, Ciocănești, Ghergani, Titu, Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni Argeș, Călinești, Golești, Ramificație Golești, Pitești și Pitești Nord (modernizare instalații CEL și CE);
– București-Urziceni: stațiile Căciulați, Moara Vlăsiei, Fierbinți, Dridu, Armășesti și Urziceni (modernizare instalații CEL).
Durata de implementare a contractului va fi de 21 de luni, din care șase luni pentru proiectare 15 luni, de la emiterea Ordinului de Începere, pentru execuția lucrărilor.