marți, iunie 3, 2025

Două firme vor să repare o cale ferată militară, pe care este pusă în pericol siguranța circulației

Două firme vor să repare o cale ferată militară din vestul țării, redeschisă recent, pe care este pusă în pericol siguranța circulației.

Luna trecută, așa cum am scris atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Lucrări de consolidare a liniei de garare MApN Remetea Mare-Aeroport (Curba linia MApN Remetea)”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a fi încheiat este de 755.247,54 lei, echivalentul a puțin peste 150.000 de euro.

Potrivit anunțului de licitație, ca urmare a verificării liniei MApN-Remetea Mare-Aeroport, s-a constatat că pe curba de la km 1+890-km 2+302 traversele de beton existente sunt necorespunzătoare, prisma de piatră spartă este colmatată, iar pe ambele părți ale căii ferate a crescut vegetația, îngreunând accesul spre Aeroportul Traian Vuia Timișoara.

Pentru accesul trenurilor cu combustibili spre aeroport, se vor face lucrări de înlocuire a traverselor necorespunzătoare cu traverse de beton noi pe curba de la km 1+890-km 2+302 și se va reface prisma de piatră spartă. Pentru asigurarea accesului materialului rulant în stația CF Remetea Mare spre aeroport, pe distanța de la km 0+510-km 2+335 și linia 2 se vor face lucrări de defrișare.

La termenul limită, potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse două oferte, din partea firmelor Samara SRL și Con Metal CF SRL.



S-au mai făcut reparații și acum trei ani

Pe această cale ferată militară au mai fost făcute lucrări similare, dar tot de o mică anvergură, și în urmă cu trei ani, pentru că circulația fusese închisă. În martie 2022, Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a postat în SEAP anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de consolidare a liniei de garare MApN Remetea Mare-Aeroport ce deservește UM 01930/E”, cu o valoare estimată de 819.327,73 lei, echivalentul a aproximativ 165.000 de euro.

Și la vremea respectivă se menționa că la recensământul făcut în toamna anului 2020 pe linia de garare MApN Remetea Mare-Aeroport, a fost constatat un procent foarte mare de traverse de lemn normale într-o stare avansată de degradare. Din cauza stării necorespunzătoare a traverselor care nu mai asigurau menținerea ecartamentului și a nivelului în limitele toleranțelor admise, în luna mai 2021 linia fusese închisă circulației trenurilor.

Pe 18 mai 2022, a fost publicat anunțul de atribuire a lucrărilor către firma Samara SRL, cu o valoare a contractului de 694.202,81 lei, echivalentul a aproape 140.000 de euro. S-a procedat la înlocuirea traverselor de lemn și beton necorespunzătoare, cu altele noi și burajul I al traverselor, înlocuirea unui număr de 1.060 de traverse de lemn normale necorespunzătoare cu traverse de lemn noi impregnate; înlocuirea a 52 de traverse de lemn normale necorespunzătoare cu traverse de beton T13 placate SB; înlocuirea a 8.678 mc traverse necorespunzătoare cu traverse speciale de lemn noi impregnate la aparatele de cale.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole