Două firme vor să repare o cale ferată militară din vestul țării, redeschisă recent, pe care este pusă în pericol siguranța circulației.
Luna trecută, așa cum am scris atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Lucrări de consolidare a liniei de garare MApN Remetea Mare-Aeroport (Curba linia MApN Remetea)”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a fi încheiat este de 755.247,54 lei, echivalentul a puțin peste 150.000 de euro.
Potrivit anunțului de licitație, ca urmare a verificării liniei MApN-Remetea Mare-Aeroport, s-a constatat că pe curba de la km 1+890-km 2+302 traversele de beton existente sunt necorespunzătoare, prisma de piatră spartă este colmatată, iar pe ambele părți ale căii ferate a crescut vegetația, îngreunând accesul spre Aeroportul Traian Vuia Timișoara.
Pentru accesul trenurilor cu combustibili spre aeroport, se vor face lucrări de înlocuire a traverselor necorespunzătoare cu traverse de beton noi pe curba de la km 1+890-km 2+302 și se va reface prisma de piatră spartă. Pentru asigurarea accesului materialului rulant în stația CF Remetea Mare spre aeroport, pe distanța de la km 0+510-km 2+335 și linia 2 se vor face lucrări de defrișare.
La termenul limită, potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse două oferte, din partea firmelor Samara SRL și Con Metal CF SRL.
S-au mai făcut reparații și acum trei ani
Pe această cale ferată militară au mai fost făcute lucrări similare, dar tot de o mică anvergură, și în urmă cu trei ani, pentru că circulația fusese închisă. În martie 2022, Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a postat în SEAP anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de consolidare a liniei de garare MApN Remetea Mare-Aeroport ce deservește UM 01930/E”, cu o valoare estimată de 819.327,73 lei, echivalentul a aproximativ 165.000 de euro.
Și la vremea respectivă se menționa că la recensământul făcut în toamna anului 2020 pe linia de garare MApN Remetea Mare-Aeroport, a fost constatat un procent foarte mare de traverse de lemn normale într-o stare avansată de degradare. Din cauza stării necorespunzătoare a traverselor care nu mai asigurau menținerea ecartamentului și a nivelului în limitele toleranțelor admise, în luna mai 2021 linia fusese închisă circulației trenurilor.
Pe 18 mai 2022, a fost publicat anunțul de atribuire a lucrărilor către firma Samara SRL, cu o valoare a contractului de 694.202,81 lei, echivalentul a aproape 140.000 de euro. S-a procedat la înlocuirea traverselor de lemn și beton necorespunzătoare, cu altele noi și burajul I al traverselor, înlocuirea unui număr de 1.060 de traverse de lemn normale necorespunzătoare cu traverse de lemn noi impregnate; înlocuirea a 52 de traverse de lemn normale necorespunzătoare cu traverse de beton T13 placate SB; înlocuirea a 8.678 mc traverse necorespunzătoare cu traverse speciale de lemn noi impregnate la aparatele de cale.