luni, septembrie 25, 2023
spot_imgspot_img

O singură ofertă depusă la licitația pentru modernizarea vagoanelor AVA 200

La licitația organizată de CFR Călători pentru modernizarea vagoanelor AVA 200, cu bani din PNRR, a fost depusă o singură ofertă.

Modernizarea a 27 de vagoane seria 2190 a fost scoasă la licitație la finele lunii mai, în primul lot din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

Atunci a fost publicat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat”. Valoarea totală estimată este de 43.139.992,5 euro, pentru 27 de vagoane și servicii de mentenanță pe 46.376.550 km.



SC Atelierele CFR Grivița a depus ofertă pentru modernizarea vagoanelor AVA 200

Potrivit anunțului din SEAP, până la termenul limită care a fost luni după-amiază s-a depus o singură ofertă, din partea societății bucureștene Atelierele CFR Grivița SA.

CITEȘTE și FOTO Cum și-a bătut joc CFR Călători de cele mai moderne vagoane românești

Vagoanele seria 2190 au fost produse de Astra Vagoane Călători Arad sub licenţă Corail (cutia) şi DeDietrich (boghiurile), fiind primele vagoane moderne construite în România. Boghiurile utilizate sunt Y32R, cu frână cu patină electromagnetică, viteza maximă de circulaţie fiind de 200 km/oră (de unde și denumirea AVA 200).

Inițial, ele au fost prevăzute cu compartimente de câte șase locuri, strapontine, instalaţie de climatizare, instalaţie de sonorizare, uşi de acces şi de intercomunicaţie electro-pneumatice şi toalete vacuumatice. Au fost utilizate în compunerea primelor trenuri Intercity, cu care se plimbau Traian Băsescu și apoi Miron Mitrea, dar și la trenul Dacia 346/347 Bucureşti Nord – Wien Westbahnhof (ulterior Wien Hauptbahnhof).

Ultimele Articole