luni, aprilie 15, 2024
spot_img

A fost depusă o singură ofertă pentru repararea a 42 km de cale ferată la Regionala Iași

O singură ofertă a fost depusă pentru repararea a 42 km de cale ferată la Regionala Iași, la licitația lansată la începutul lunii iunie.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri că joi, 11 august 2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Iași a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, pe linia 600 Tecuci – Iași (firul II).

În cadrul procedurii, un singur agent economic – SC Ness Proiect Europe SRL – a depus ofertă pentru lucrările tip Quick Wins, pe o lungime de 42 km, de pe intervalul de stații Tutova – Munteni, km 286+163 – 328+000 (firul II), aferent liniei 600 Tecuci – Iași. Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 167.456.708,77 RON, fără TVA.

Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform Tabelului 25 Costul pentru proiectele de tip Quick Wins finantate prin PNRR, OUG nr. 124/2021, Legea Bugetului de Stat nr. 317/2021 și HG nr. 209/2022. În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante.

Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.

Înlocuire la rând pe 42 km de cale ferată la Regionala Iași

Contractul va presupune lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia 600 (Fir II), interval Tutova – Munteni, de la Km 286+163 până la Km 328+000 și liniile directe aferente, în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu refacerea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, în zona trecerilor la nivel, în zona în care prisma de piatră spartă este incompletă și în zona punctelor noroioase. Prin execuția lucrărilor prevăzute și atingerea obiectivului de aducere a liniei în parametrii necesari asigurării siguranței circulatiei, ridicarea restricțiilor de viteză cu circulația trenurilor de călători la viteza proiectată de 120 km/oră și 80 km/oră a trenurilor de marfă, se prognozează creșterea volumului de transport, cu tendințe de dezvoltare socio-economică a zonelor, având un impact semnificativ.

Contractul va trebui finalizat într-un an și jumătate, după cum a scris Club Feroviar la lansarea licitației.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole