vineri, aprilie 18, 2025

ÖBB începe proiectul de modernizare a Traisentalbahn

Căile Ferate Austriece, ÖBB, au început modernizarea și electrificarea Traisentalbahn, calea ferată din Valea Traisen de la St. Pölten la Hainfeld sau Schrambach, în Austria Inferioară. Proiectul este programat să fie finalizat la sfârșitul anului 2027, făcând Traisentalbahn mai atractivă.
În următorii ani, ÖBB va investi peste 138 de milioane de euro în acest proiect, care acoperă modernizarea căilor ferate și a aparatelor de cale, semnalizarea, tehnologia de control și siguranță, precum și electrificarea cu curent de tracțiune 100% verde.
Proiectul include, de asemenea, modernizarea stațiilor și a stațiilor care vor beneficia, de asemenea, de sisteme digitale de informare a călătorilor, accesibilitate fără bariere, iluminat nou și adăposturi de așteptare cu scaune. Toate stațiile și punctele de oprire vor fi adaptate pentru pasagerii cu mobilitate redusă.
În plus față de reproiectarea multor gări, se construiesc sau se extind facilități de tip park&ride și bike&ride și vor fi eliminate mai multe treceri la nivel cu calea ferată pentru a asigura o siguranță sporită, în timp ce alte măsuri vor fi implementate pentru a spori siguranța la trecerile la nivel cu calea ferată existente. Acest lucru va aduce mai mult confort și calitate în călătoria cu trenul și o creștere a siguranței rutiere și feroviare.
Acest proiect va „asigura mai mult confort, intervale mai bune și timpi de călătorie mai scurți. Acestea sunt investiții în viitorul regiunii care oferă perspective reale și îmbunătățesc masiv zonele rurale. Cu noile facilități de tip park & ride, creăm o trecere ușoară și rapidă la tren. Serviciul regional de autobuze va fi adaptat la noul concept feroviar începând cu 2027 și va funcționa ca un sistem de alimentare a căii ferate din Traisental Superior sau din Gölsental”, a declarat viceguvernatorul statului Austria Inferioară, Udo Landbauer.
În prima fază de construcție, ÖBB va efectua lucrări pe tronsonul Traisen – Hainfeld, inclusiv electrificarea acestuia, construirea stației de joncțiune Bernreit, noi poduri și diverse clădiri, precum și modernizarea stațiilor existente și reconstrucția sistemelor de siguranță, inclusiv a trecerilor la nivel cu calea ferată. Lucrările pregătitoare pe tronsonul Traisen – Hainfeld au început la sfârșitul lunii ianuarie, iar în timpul lucrărilor principale de construcție, a căror finalizare este prevăzută pentru luna octombrie, tronsonul va fi închis.
„Traisentalbahn de la St. Pölten la Hainfeld sau Schrambach este un traseu important pentru dezvoltarea districtului Lilienfeld și este deosebit de important pentru elevi și navetiști. Prin electrificarea traseului și măsurile de reconstrucție, creăm condițiile pentru un serviciu de o jumătate de oră în Traisental în timpul orelor de vârf”, spune Judith Engel, membru al Consiliului de Administrație pentru ÖBB-Infrastruktur.
De asemenea, subliniază că proiectul va aduce „îmbunătățiri semnificative pentru regiune, pentru a face trecerea la tren cât mai atractivă posibil”, folosind în același timp trenuri electrice în locul garniturilor diesel, reducând astfel emisiile de CO2 și emisiile de zgomot.
Pölten la Hainfeld sau Freiland este o rută importantă pentru deschiderea districtului Lilienfeld, la 82 km vest de Viena.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com
Fotografii: ÖBB, Feuchtenhofer Architekten ZT-GmbH

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole