vineri, februarie 16, 2024
spot_img

ÖBB a comandat producătorului Siemens primele 70 de Mireo

Compania Căile Ferate Federale Austriece – ÖBB a comandat producătorului Siemens primele 70 de trenuri din acordul-cadru câștigat de Siemens Mobility la sfârșitul verii 2023.

Trenurile vor fi livrate în trei versiuni diferite începând cu finele anului 2027. Trenurile reprezintă o dezvoltare ulterioară a unităților multiple electrice Mireo. Proiectate pentru a funcționa la viteze de până la 160 km/h, Mireo oferă numeroase facilități pentru pasageri, inclusiv aer condiționat, serviciu WiFi, prize electrice, suporturi pentru schiuri și snowboarduri, capacități pentru cărucioare și scaune cu rotile în apropierea ușilor, precum și spațiu pentru biciclete. Vagoanele vor fi mai largi decât cele ale trenurilor Mireo anterioare pentru a îmbunătăți și mai mult experiența de călătorie a clienților ÖBB. Și, pentru prima dată, Siemens Mobility proiectează noile trenuri cu boghiuri cu rulmenți interiori ca un concept de vagon unic.

ÖBB a comandat producătorului Siemens trenuri inovatoare

Construcția ușoară a Mireo și consumul redus de energie rezultat, precum și sistemele de climatizare care utilizează un agent frigorific prietenos cu mediul și o pompă de căldură, asigură o mai mare sustenabilitate. Datorită consumului redus de energie, trenurile sunt deosebit de ecologice. Caroseriile sunt din aluminiu, iar pentru boghiurile cu rulmenți interiori se folosește, de asemenea, o nouă tehnologie de construcție ușoară.

La Mireos vor fi utilizate boghiurile SF7500, care au fost dezvoltate la centrul de competență Siemens Mobility pentru boghiuri de tren din Graz și care și-au dovedit de mult timp valoarea la nivel internațional. Spre deosebire de trenurile Mireo anterioare, în care două vagoane împart un așa-numit „boghiu Jacobs”, fiecare vagon ÖBB Mireo are două boghiuri. Unele dintre acestea sunt acționate de motoare de tracțiune de înaltă performanță, asigurând o accelerație care este echilibrată în mod optim între tracțiune și eficiență energetică. Boghiurile sunt proiectate cu rulmenți interiori pentru a economisi greutate și spațiu, iar spațiul suplimentar câștigat este utilizat pentru relocarea altor componente sub caroseria vagonului. Acest lucru îmbunătățește manevrabilitatea trenului și oferă pasagerilor mai mult spațiu și o experiență spațială îmbunătățită.

Knorr Bremse

Trenurile Mireo vor fi construite în cadrul rețelei Siemens globale de unități de producție de trenuri. Boghiurile de ultimă generație vor fi fabricate la centrul de competență Siemens Mobility din Graz.
„Siemens Mobility și ÖBB se bucură de mult timp de un parteneriat puternic și de încredere. Suntem deosebit de mândri să livrăm o dezvoltare ulterioară a platformei Mireo către ÖBB ca un concept de vagon unic pentru noua flotă a companiei. Cu numeroasele lor inovații, capacitatea de operare transfrontalieră și nivelul ridicat de confort și comoditate pentru pasageri, noile trenuri Mireo vor contribui la creșterea atractivității transportului local și regional al ÖBB”, spune Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Comanda constă în 11 trenuri locale cu o lungime de 73 de metri și 28 de trenuri cu o lungime de 106 metri, care vor fi utilizate în diferite regiuni federale. Alte 31 de trenuri cu o lungime de 106 metri pentru transportul pe distanțe lungi în interiorul Alpilor completează prima comandă. Pentru controlul trenurilor se va utiliza cel mai modern sistem european de control al trenurilor [ETCS] de la Siemens Mobility. Împreună cu infrastructura corespunzătoare, sistemul permite reducerea semnificativă a intervalelor dintre trenuri, ceea ce reprezintă un factor economic important pe rutele deosebit de aglomerate.

Ultimele Articole