miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Oamenii lui Grindeanu au pus „gând bun” banilor din PNRR: două miliarde de euro

Apropiații vicepremierului Sorin Grindeanu se pregătesc intens pentru sosirea banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), destinați modernizării căii ferate. Și nu neapărat la nivel instituțional, ci înființând și cumpărând diverse firme care să fie pregătite să primească comenzi atunci când proiectele vor intra în linie dreaptă. Și vorbim aici de proiecte care însumează peste două miliarde de euro.

Club Feroviar nu-și propune ca prin acest articol să semnaleze vreo ilegalitate, deoarece (cel puțin deocamdată) nu există dovezi în acest sens, ci doar să prezinte o situație în plină desfășurare, a unor concentrări de forțe. ”Pe partea economică”, vorba lui Gigi Becali.

Oamenii lui Grindeanu: de la prietenul din copilărie la patronul CFR Cluj

Oamenii lui Grindeanu
Vasile Albulescu. FOTO Political Leadership Academy

Unul dintre personajele cheie ale acestor pregătiri pentru banii de la Bruxelles este Vasile Sebastian Albulescu, prieten din copilărie cu actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, ambii originari din Caransebeș, după cum a scris în mai multe rânduri presa bănățeană.

Și nu este singurul. Un altul este Neluțu Varga, extrem de discretul patron al echipei de fotbal CFR Cluj, un fel de opus al lui Gigi Becali (că tot l-am pomenit mai devreme pe patronul FC FCSB) din punctul de vedere al comportamentului. Și în această încrengătură îl mai găsim și pe Petre Ungureanu, directorul general al Grup Exploatare și Întreținere (GEI) Palat CFR. Această societate se află în coordonarea Ministerului Transporturilor și el a fost numit în funcție de ministrul Sorin Grindeanu. Pentru aducere aminte, este cel care a aprobat amenajările demne de Dubai din biroul de la etajul 3 al directorului general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu-Alexandru, așa cum a dezvăluit Club Feroviar.

Pădurile, aurul și ardelenii. Vasile Albulescu, între Sorin Grindeanu și Ludovic Orban

Oamenii lui Grindeanu conducerea CFR Călători Ludovic Orban la CFR Călători demisia lui Ovidiu Vizante demisia lui Cătălin DrulăDupă această prezentare succintă a ”lotului” olimpic, să-i luăm pe rând și să vedem ce rol are fiecare în gruparea de forțe din jurul vicepremierului României.

Așa cum spuneam, Vasile Albulescu este prietenul din copilărie al pesedistului Sorin Grindeanu. Numai că, așa cum procedează mulți oameni de afaceri care au nevoie de susținere politică, el nu a jucat doar pe cartea PSD, ci și a PNL. Astfel, el a fost co-acționar la firma Revicond Canaltech SRL, care l-a angajat în acte pe fostul președinte al PNL Ludovic Orban în perioada când acesta nu mai avea nicio funcție plătită din bani publici, așa cum a scris presa clujeană.

Ei bine, Vasile Albulescu este acționar alături de Neluțu Varga în societatea Formin SA din Caransebeș, care are o licență de exploatare în patrulaterul aurifer al Munților Apuseni pentru o zonă cu o suprafață de 26.678 de mp. De asemenea, Varga și Albulescu au obținut și licența de exploatare a nămolului terapeutic de la Techirghiol, județul Constanța. În treacăt menționăm faptul că Neluțu Varga a fost implicat în dosarul retrocedărilor frauduloase de păduri, alături de Viorel Hrebenciuc, dar a fost achitat de acuzații în dosarul în care fostul strateg al PSD a fost condamnat.

Petre Ungureanu, ”băiatul cu ochi albaștri” de la Palat

Oamenii lui GrindeanuȘi acum intrăm în sectorul feroviar. Petre Ungureanu este de șase ani consilier al directorului general al Electrificare CFR SA, iar anterior (1998-2017) a lucrat la Serviciul Român de Informații (SRI).

El a absolvit Grupul Școlar Agricol Corabia în 1993, cu specializarea ”mecanic agricol”, după care a obținut un certificat de absolvire a unui curs de pregătire în sisteme XIS 5335S în SUA, la Astrophysics Inc. (2006), diplomă de inginer-diplomat după ce a urmat cursurile Facultății de Management și Inginerie Economică în Agricultură din București (2003-2008) și diplomă de licență de la Facultatea de Fizică a Universității Hyperion (2009).

Petru Ceșa, mâna dreaptă a lui Ion Simu-Alexandru

director general al CFR SA
Petru Cesa

În Consiliul de Administrație al Electrificare CFR SA, Petre Ungureanu este ”coleg de bancă” cu Petru Ceșa, directorul general adjunct tehnic al CNCF CFR SA, cel care l-a ajutat pe Ion Simu-Alexandru să-și securizeze ”feuda” de la conducerea Regionalei Timișoara a companiei de infrastructură.

Trebuie menționat faptul că această societate a fuzionat prin absorbție cu CFR SA, dar Electrificare CFR SA a rămas și ca un nucleu de sine stătător, care se ocupă de achiziția de energie electrică pentru sistemul feroviar.

Oamenii lui Grindeanu scot bani din piatră spartă. WeBuild ia crema

transport feroviar de piatră spartă furnizor de piatră spartă revizii la vagoanele de uz administrativ balast de cale ferată piatră spartă pentru linia Medgidia-Tulcea piatră spartă pentru calea ferată licitații pentru piatră spartă transport piatră spartă licitație pentru piatră spartă piatră spartă pentru calea ferată

Recent, Petre Ungureanu și Vasile Albulescu au cumpărat două societăți care administrează cariere de piatră din zona de vest a țării. Este vorba de Brucit Mineral și Extrasand PCMN, prima din Budureasa, județul Bihor (care a aparținut în trecut lui Sorin Ovidiu Vîntu) și a doua din Caransebeș.

Cele două cariere de piatră sunt aproape de traseul a două mari tronsoane de cale ferată care urmează să fie modernizate la standarde europene cu banii care vor veni din PNRR. Este vorba de Caransebeș-Timișoara-Arad și Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor. Pentru toate subsecțiunile care compun aceste tronsoane licitațiile se află în desfășurare, în fazele finale, și în scurt timp ar urma să fie desemnați câștigătorii, după cum promitea recent ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, așa cum a scris Club Feroviar.

În paranteză fie spus, surse din cadrul ministerului condus de vicepremier ne-au declarat că ”favoriți” pentru toate subsecțiunile (loturile) din Caransebeș-Timișoara-Arad ar fi italienii de la WeBuild, companie care este succesoarea ”defunctei” Astaldi SpA. De altfel, o primă certitudine a și venit: CNCF CFR SA a anunțat joi după-amiază că a desemnat oferta WeBuid drept câștigătoare pe Lotul 1, Caransebeș-Lugoj, după cum a scris Club Feroviar. Dar despre legăturile WeBuild cu un important om de afaceri din România, apropiat și el de Sorin Grindeanu, vom reveni cât de curând.

Revenind la ceea ce este cert în legătură cu modernizarea celor două tronsoane de cale ferată, lucrările vor necesita cantități impresonante de piatră spartă. Și, în acest context, a avea în proprietate două cariere de piatră aflate în proximitatea șantierelor pare a fi lozul câștigător la loteria banilor europeni.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole